• Mobilny Serwis Rowerowy
          • Mobilny Serwis Rowerowy

            W dniu 18.05.2024r (sobota) w naszej szkole będzie gościł Mobilny Serwis Rowerowy, korzystanie z jego usług jest DARMOWE jednak pierwszeństwo mają uczniowie posiadający Dzienniczki Rowerowe z akcji Rowerowy Maj. Akcja będzie trwała od 10.00 do 18.00. 

            Zapraszamy do skorzystania! 

            Szkolny koordynator akcji-  Anna Rafalska

        • mały Wielki 109-tki Szkolny Budżet Obywatelski dla kl. 0-3
          • mały Wielki 109-tki Szkolny Budżet Obywatelski dla kl. 0-3

            PROJEKTY 

            *** „Pole do siatkówki”- propozycja Emila oraz Huberta z kl. 2d -. Chłopcy chcieliby zagospodarować pusty plac tuż obok placyku zabaw w boisko do siatkówki. Proponują również podwyższenie siatki by piłka nie wylatywała na ulicę.

            ***"Dywany w naszej szkole” przygotowaną przez Martynkę oraz Olka z kl. 3b.

            Dnia 24.04. uczennice kl. 4b: Basia, Zuzia oraz Maja, które uczestniczyły w spotkaniach z przewodniczącymi klas poprowadziły krótkie prezentacje o Szkolnym Budżecie Obywatelskim dla swoich młodszych kolegów i koleżanek w klasach 1-3. Dziewczynki podzieliły się pomysłami na realizację SBO w klasach starszych. Przypominamy, iż pomysły na realizację małego SBO dla kl. 0-3 można zgłaszać w formie promocyjnych plakatów pani Agaty.

            Pozdrawiamy i zapraszamy do udziału.

            Szkolny Zespół Roboczy małego SBO wraz z Opiekunką

        • Podsumowanie warszawskiego konkursu „Mój Przyjaciel Robot”
          • Podsumowanie warszawskiego konkursu „Mój Przyjaciel Robot”

             

            Do konkursu zgłoszono prac: 58 z 8 szkół.

            W dniu 2 maja 2024 r. sześcioosobowa komisja wyłoniła  Laureatów konkursu. 

             

             

            I Kategoria wiekowa 6-7 lat:

            Nina M.      SP 277 WYRÓŻNIENIE

            Kamil K.     SP 109 I miejsce

            Leonard S. SP 109 II miejsce

             

            II Kategoria wiekowa 8-10 lat:

            Karolina J.   SP 109 I miejsce

            Tomasz Ł.   SP 109 II miejsce

            Jan B.         SP 109 WYRÓŻNIENIE

             

            III Kategoria wiekowa 11-12 lat:

            Szymon R.   SP 336 I miejsce

            Wojciech K.  SP 391 I miejsce

            Gustaw L.     SP 10 II miejsce

            Leon W.        SP 109 III miejsce

             

            IV Kategoria wiekowa 13-14 lat:

            Nina R.   SP336 I miejsce

             

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy inwencji twórczej i zaangażowania!

            Uroczyste wręczenie nagród nastąpi 8 czerwca podczas pikniku szkolnego.

            Organizator konkursu,

            Kinga Jarosz

        • 6 edycja Szkolnych Zawodów Speedcubingu
          • 6 edycja Szkolnych Zawodów Speedcubingu

            17ego kwietnia obchodzony był Międzynarodowy Dzień Kostki Rubika, a w naszej szkole dziś 25 IV odbyła się kolejna, 6 już edycja Szkolnych Zawodów Speedcubingu. Uczniowie rywalizowali w konkurencjach: 2x2, Pyraminx oraz 3x3. Gratulujemy wszystkim zawodnikom!

            W konkurencji 2x2

            pierwsze miejsce Tomasz Brzóskiewicz  - 8 sek

            drugie miejsce Antoni Libiszowski - 15 sek

            trzecie miejsce Adam Szynkowski - 16 sek

            W konkurencji Pyraminx

            pierwsze miejsce  Wojtek Michna - 15 sek

            drugie miejsce Antoni Libiszowski - 15 sek

            trzecie miejsce Tomasz Brzóskiewicz- 17 sek

            W konkurencji 3x3

            pierwsze miejsce  Tomasz Brzóskiewicz - 28 sek

            drugie miejsce Antoni Libiszowski - 41 sek

            trzecie miejsce Adam Szynkowski - 55 sek

            organizator: Marta Płachecka

        • 25 IV  ŚWIATOWY DZIEŃ PINGWINA-  Przyjaciel z mroźnej krainy
          • 25 IV ŚWIATOWY DZIEŃ PINGWINA- Przyjaciel z mroźnej krainy

            25 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Pingwina. Z tej okazji w bibliotece  zorganizowane zostały dla trzecioklasistów zajęcia przybliżające dzieciom wiedzę o tych jakże sympatycznych ptakach, które m.in. z powodu zmian klimatycznych zostały objęte ochroną i znalazły się w Księdze Gatunków Zagrożonych. 

            Uczniowie poznali historię KOKOSANKI celebrytki z gdańskiego ZOO https://zwierzaki.trojmiasto.pl/Kokosanka-zostala... oraz posłuchali fragmentów książki -lektury japońskich dzieci- "Z pozdrowieniami Żyrafa" , ktorej autorką jest Megumi Iwasa. Przyjaźń, początkowo tylko korespondencyjna, połączyła Pana Żyrafę z afrykańskiej sawanny i Pingwina mieszkającego gdzieś tam za horyzontem - ucznia profesora Wieloryba. Dzieci napisały listy, a Listonoszka Foczka dostarczy je do adresata.

            Warto poznać te sympatyczne zwierzęta. Pingwiny doczekały się wielu historii, których są bohaterami. Wśród książek, które cieszą się dużą popularnością wśród dzieci, znajdują m.in. „Pan Popper i jego pingwiny”, „Chłopiec i pingwin”, „Bądź dzielny pingwinku”, „365 pingwinów”, „Sztuka latania”, „Pingwin w opałach”, „Mały pingwin Pik-Pok"... Wiele z nich jest w naszej bibliotece.

            Zapraszam!

            EMŁ

             

            Światowy Dzień Pingwina

            Światowy Dzień Pingwina obchodzony jest 25 kwietnia każdego roku. Jest to coroczne święto, które celebrowane jest na całym świecie, mając na celu promowanie ochrony i zachowania tych uroczych ptaków morskich.

            Historia i pochodzenie

            Pomysłodawcą Światowego Dnia Pingwina jest organizacja o nazwie "Fundacja Pingwinów Powietrznych" (Ang. Airborne Penguins Foundation). Święto zostało ustanowione w 1972 roku w celu zwrócenia uwagi społeczeństwa na problemy, z jakimi borykają się pingwiny na całym świecie.

            Fundacja Pingwinów Powietrznych powstała w wyniku pracy zespołu naukowców i ekologów, którzy prowadzili badania nad zagrożeniami, jakie stanowią dla pingwinów takie czynniki jak zmiany klimatyczne, utrata siedlisk czy zanieczyszczenie środowiska. Organizacja postawiła sobie za cel ochronę tych ptaków i edukację społeczeństwa na temat ich znaczenia dla ekosystemów morskich.

            Znaczenie w kulturze masowej

            Pingwiny cieszą się dużą popularnością w kulturze masowej ze względu na swoją uroczą aparycję i niezwykłe zachowania. Wielokrotnie pojawiają się w filmach animowanych, takich jak "Madagaskar", "Król Lew" czy "Happy Feet". Stały się również bohaterami licznych książek dla dzieci i gier komputerowych. Pingwiny symbolizują również wytrzymałość, zdolność do przystosowania się do trudnych warunków oraz współpracę w grupie.

            Na świecie żyje 17 gatunków pingwinów, z których aż 10 jest uznanych za zagrożone, a 4 za bliskie zagrożenia. Wszystkie pingwiny są objęte ochroną i wszystkie znalazły się w Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych. Populacja niektórych gatunków pingwinów spadła nawet o 80% w ciągu ostatnich kilku lat.

            Niestety dawniej ludzie polowali na pingwiny w celach konsumpcyjnych, zabierali również ich jaja. Ze skór pingwinów wykonywano elementy odzieży i galanterii. W XIX i na początku XX wieku pingwini tłuszcz wykorzystywany był jako paliwo oraz do oświetlania.

            Pingwiny to przyjazne z wyglądu ptaki przystosowane do życia w wodzie, gdzie spędzają nawet 75% czasu. Wyglądają na nieporadne, w rzeczywistości są świetnymi pływakami. Ich technika pływania jest niezwykła, potrafią z ogromną prędkością wyskoczyć z wody nawet na odległość 1,8 metra.

            Obecnie zagrażają im utrata siedlisk, zmiany klimatyczne, wprowadzanie gatunków inwazyjnych, przełowienie oceanów, zanieczyszczenie oceanów, śmieci, a także wycieki olejów oraz ostatnio turystyka.

             

          • BUDŻET OBYWATELSKI - dla klas 0-3

            Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice

            Tydzień temu ruszyła pierwsza edycja małego Wielkiego Szkolnego Budżetu Obywatelskiego dla kl. 0-3 naszej szkoły. Zapraszamy uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników szkoły do składania swoich pomysłów na zmiany w naszej szkole. Pomysły zbieramy do 6.05. w formie plakatów promocyjnych. Więcej szczegółów w załączonym, obrazkowym regulaminie oraz u Pani Agaty, do której składamy plakaty.

            Są już pierwsze zgłoszenia ! Oto pomysły klasy 3b.

        • 27  IV  - Wawerskie Sprzątanie Lasu
          • 27 IV - Wawerskie Sprzątanie Lasu

            Szanowni Państwo! 

            Z okazji Światowego Dnia Ziemi, zapraszamy na 16. edycję Wawerskiego Sprzątania Lasu, która odbędzie się w SOBOTĘ, 27.04.2024

            W organizację wydarzenia zaangażowała się Fundacja Wawer, Urząd Dzielnicy Wawer, oraz OSiR Wawer.

            Będziemy sprzątać lasy wokół Stadionu Syrenka w Marysinie Wawerskim.

            Zbiórka na Syrence ul. Starego Doktora 1 o godz. 12.00. 

             

            Link do wydarzenia: https://fb.me/e/1AcWathDK

            Ważna informacja! Wydajemy zaświadczenia o wolontariacie. Zapewniamy worki, rękawiczki oraz coś ciepłego na ząb :) Prowadzimy zbiórkę elektrośmieci – jeśli macie takie w domu – przywieźcie – odbierzemy i przekażemy organizacji „Moje Miasto bez Elektrośmieci”

            Dzieci muszą być pod opieką osoby dorosłej lub posiadać zgodę na samodzielne uczestnictwo. 

             

            Do zobaczenia w Marysinie! 

            Sandra Spinkiewicz 

            Agnieszka Wójcik 

            Radne Dzielnicy Wawer M. st. Warszawy 

          • 23 IV Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

            Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich to uroczystość obchodzona w ponad 100 krajach na całym świecie! To święto autorów, ilustratorów, wydawców, książek, Czytelników i czytelnictwa. Tego dnia odbywa się mnóstwo wydarzeń związanych z czytaniem, spotkań z pisarzami.

            • W Hiszpanii Dzień Książki to od 1930 roku oficjalne święto, a od 1964 roku obchodzi się je we wszystkich krajach hiszpańskojęzycznych.
            • 23 kwietnia świętuje się w Katalonii bardzo uroczyście. To dzień jej patrona – Świętego Jerzego. Zgodnie z tradycją tego dnia wręczano kobietom czerwone róże – symbol krwi smoka, którego pokonał Święty Jerzy. Z czasem kobiety też zaczęły dawać podarunki i były to właśnie książki.
            • Pomysł organizacji święta zrodził się w Katalonii – w 1926 roku wystąpił z nim wydawca, Vicente Clavel Andres.
            • W 1995 roku UNESCO ustanowiło Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, a stało się to na wniosek rządu Hiszpanii.
            • 23 kwietnia to również ważna data dla literatury na całym świecie. W tym dniu, w roku 1616 zmarli: Miguel de Cervantes, William Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega (przy czym datę śmierci Shakespeare’a podaje się według kalendarza juliańskiego, a pozostałych dwóch – według gregoriańskiego).
            • 23 kwietnia to także rocznica urodzin lub śmierci kilku wybitnych pisarzy, między innymi Vladimira Nabokova , Maurice’a Druona, Halldora Laxnessa, Josepa Pla i Manuela Mejia Vallejo.
            • W Wielkiej Brytanii Dzień Książki obchodzony jest w marcu. 23 kwietnia to na Wyspach Dzień Świętego Jerzego. Jest on patronem Wielkiej Brytanii i to ważny dzień w narodowym kalendarzu. Dlatego 23 kwietnia Anglia celebruje Światową Noc Książki. Co roku w związku z tym wydarzeniem jest wiele atrakcji. Niestety lata 2020–2021 uniemożliwiły świętowanie przez wzgląd na pandemię.

            Książkowy hymn

            • Światowy Hymn Książki to symboliczny projekt Światowej Stolicy Książki UNESCO Wrocław 2016.
            • Ta inicjatywa to pomysł na połączenie Czytelników z całego świata, tak aby ani język, ani kultura nie były barierą utrudniającą wspólne działanie. Hymn ma znaczenie symboliczne i jest złożeniem hołdu książce.
            • Tekst hymnu, to wiersz „Włosek poety” autorstwa Tadeusza Różewicza. Autor muzyki to Jan Kanty Pawluśkiewicz, polski kompozytor muzyki poważnej i filmowej. Tekst utworu przetłumaczono na kilkadziesiąt języków.
            • Premiera Światowego Hymnu Książki odbyła się w 2016 roku we Wrocławiu i była zakończeniem roku Wrocławia jako Światowej Stolicy Książki.
            • Światowa Stolica Książki to tytuł, który co roku przyznaje UNESCO. Jest to wyróżnienie dla miasta, które ma najlepszy program upowszechniający czytelnictwo i promujący książki.
            • Pierwszym miastem, które otrzymało tytuł Światowej Stolicy Książki był Madryt. Kolejne wyróżnione miasta to Aleksandria, Delhi, Antwerpia, Montreal, Turyn, Bogota, Amsterdam, Bejrut, Lublana, Buenos Aires, Erywań, Bangkok, Port Harcourt, Incheon. 2016 rok należał do Wrocławia, 2017 do Konakry. W 2018 Światową Stolicą Książki były Ateny, w 2019 Szardża, w 2020 Kuala Lumpur, a 2022 roku Stolicą Książki zostało Tbilisi w Gruzji.
            • W 2023 roku Światową Stolicą Książki została mianowana przez Dyrektor Generalną UNESCO Akra (stolica Ghany). Tam właśnie 23 kwietnia rozpocznie się, trwające przez cały rok, święto książki.

             

            Prawa autorskie

            23 kwietnia to nie tylko święto książek i czytelnictwa, ale też dzień praw autorskich. Zarówno pisarze, jak i wydawcy wiedzą, że bez nich rynek książki pewnie by nie istniał.

            Co to jest prawo autorskie? Zgodnie z definicją słownikową to „przepisy prawne określające uprawnienia przysługujące autorowi dzieła artystycznego, literackiego lub naukowego”. Oczywiście jest to duże uogólnienie, i zagłębiając się w temat, sprawa okazuje się bardziej skomplikowana. Na szczęście obecnie prawa autorskiego nie można utracić, chyba że właściciel dzieła dobrowolnie zrzeknie się go. I choć aktualnie większość utworów „z urzędu” jest chroniona prawami autorskimi od momentu powstania, to warto pamiętać o formalnościach, które w razie problemów mogą rozstrzygnąć ewentualne spory.

        • 22 IV - Dzień Ziemi
          • 22 IV - Dzień Ziemi

            22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi pod hasłem Planeta vs. plastik. Tegoroczne hasło promuje redukcję produkcji plastiku o 60% do 2040 roku. 

            Plastik to jeden z najważniejszych problemów środowiskowych XXI wieku. Rocznie na świecie produkuje się go już ponad 450 milionów ton, a jeszcze w latach 50 XX w. było 2 miliony ton. W skali świata tylko 9% poddawane jest recyklingowi. Pozostała część – 49% trafia na wysypiska śmieci, 19% poprzez spalanie trafia do odzysku energii, 22% jest zwykle źle zarządzana co oznacza,  że ląduje w morzach, oceanach lub środowisku naturalnym. Sytuacja zagospodarowania odpadów plastikowych w Europie kształtuje się trochę lepiej, i tak recyklingowi podawane jest około 33 % plastiku, składowanie to 25%, a odzysk energii to 43%. Polska utrzymuje się na poziomie średniej UE.

            Zanieczyszczenia plastikiem mają negatywny wpływ na środowisko naturalne, życie ludzi i zwierząt. Plastikowe odpady zaśmiecają plaże, brzegi rzek, rzeki, wody mórz i oceanów. Mikroplastik przedostaje się do łańcucha pokarmowego nas wszystkich. Problem jest coraz większy i aby go rozwiązać, należy podjąć szereg działań: zmniejszyć produkcję plastiku, zwiększyć recykling i poprawić zarządzanie plastikowymi odpadami. Postarajmy się więc wybierać produkty  z recyklingu, unikać jednorazowych plastikowych opakowań i należycie segregować śmieci.

             

             

            Święto to zostało ustanowione w 1970 roku, obecnie jest obchodzone w 192 krajach. W Polsce Dzień Ziemi świętujemy od 1990 roku.

            Początkowo Dzień Ziemi był oddolną inicjatywą. 22 kwietnia 1970 r. 20 mln Amerykanów - wówczas 10 proc. populacji Stanów Zjednoczonych - wyszło na ulice, aby zaprotestować przeciwko ignorancji środowiskowej i domagać się nowej drogi dla planety. Ten dzień uznawany jest za jedno z największych wydarzeń obywatelskich na świecie. Rozpoczął falę działań, w tym przyjęcie przełomowych na tamten moment przepisów dotyczących ochrony środowiska w USA (w odpowiedzi na to wydarzenie powstały Ustawy o czystym powietrzu, czystej wodzie i zagrożonych gatunkach). Powołano także Agencję Ochrony Środowiska (EPA). Później wiele krajów przyjęło podobne przepisy.

            Nieco wcześniej, na konferencji UNESCO w 1969 r. wystąpił John McConnel z ideą obchodzonego na całym świecie Dnia Ziemi. Ideę poparł sekretarz generalny ONZ, U Thant. 26 lutego 1971 r. podpisał proklamację, w której wyznaczył równonoc wiosenną jako moment, w którym Narody Zjednoczone obchodzą Dzień Ziemi - 20 albo 21 marca. W 2009 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ ustanowiło nową datę - 22 kwietnia.

            Idea troski o naszą planetę łączy ludzi na całym świecie. Każdy z nas ma wpływ na dobrostan Ziemi. Głównym celem święta jest przybliżenie społeczeństwu wszelkich problemów związanych ze współczesną ekologią, upowszechnianie czystych technologii, szeroko pojęta edukacja w zakresie ochrony środowiska i propagowanie idei zrównoważonego rozwoju. Jest to również doskonała okazja do przedstawienia szerokiej liczbie odbiorców zagrożeń naszej planety oraz podjęcie dyskusji o zależnościach pomiędzy ochroną środowiska naturalnego a zdrowiem i życiem ludzi.

            Wszyscy używamy tego, co daje nam nasza planeta: wody, powietrza, roślin, lasów. Ziemia jest naszym wspólnym dobrem, dlatego wszyscy musimy troszczyć się o środowisko naturalne. Ta idea, od wielu lat łączy ludzi na całym świecie, niezależnie od narodowości, wyznania, wieku czy innych różnicujących kategorii.

        • ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ Akcja społeczno – edukacyjna „Żonkile”
          • ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ Akcja społeczno – edukacyjna „Żonkile”

             19 kwietnia 1943 r. w warszawskim getcie rozpoczęło się powstanie przeciwko Niemcom. Choć zakończyło się klęską, „łączy nas pamięć” o tamtych wydarzeniach. W tym roku Muzeum Historii Żydów Polskich Polin  zaprosiło do współpracy zainteresowane szkoły i placówki, organizując akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”.

                 Nasza szkoła również uczestniczyła w akcji. Korzystając z pakietu materiałów edukacyjnych dla klas I- III i IV-VIII oraz przygotowując papierowe żonkile, czynnie włączyliśmy się w obchody. Motywem przewodnim akcji była miłość oraz bliskie jej: empatia, wrażliwość i poświęcenie. Działaniom edukacyjnym towarzyszyły słowa Marka Edelmana „Nienawiść jest łatwa. Miłość wymaga wysiłku i poświęcenia", oraz ,,najważniejsze jest życie i wolność",  który był ostatnim przywódcą Żydowskiej Organizacji Bojowej.

             Hasło "Łączy nas pamięć",  podkreśla siłę wspólnoty, znaczenie solidarności, potrzebę dialogu ponad podziałami. Głęboko wierzymy, że pamięć o przeszłości jest jedną z nadrzędnych wartości, które nas jednoczą i nadają nam wspólną tożsamość – niezależnie od światopoglądu czy sympatii politycznych.

                Serdecznie dziękuję nauczycielom SP 109 im. Batalionów Chłopskich, którzy czynnie włączyli się w  akcję społeczno- edukacyjną w 81 Rocznicę  Powstania w Getcie Warszawskim.

                                                                     Katarzyna Strzelczyk- nauczyciel historii

        • 15 IV - Międzynarodowy Dzień Kombatanta
          • 15 IV - Międzynarodowy Dzień Kombatanta

            15 kwietnia przypada Międzynarodowy Dzień Kombatanta - dzień ten upamiętnia wszystkich żołnierzy i osoby cywilne, które walczyły o wolność i niepodległość, a także tych, którzy broniąc ojczyzny stracili życie.

            Kombatanci są bohaterami, a ich przywiązanie do Ojczyzny i gotowość do poświęcenia życia za kraj, jest postawą godną najwyższego szacunku.

            Kombatant to słowo z języka francuskiego i oznacza dosłownie towarzysza broni. Za kombatanta w naszym kraju uważani są wszyscy, którzy walczyli w II wojnie światowej, a także osoby, które udzielały schronienia Żydom czy prowadziły tajne nauczanie podczas okupacji. Za działalnością kombatancką w Polsce uznaje się również walkę w podziemnych organizacjach niepodległościowych w latach powojennych oraz uczestnictwo w poznańskim czerwcu, w 1956 roku i w wydarzeniach grudniowych, w 1970 roku na Wybrzeżu.

            Pielęgnowanie pamięci o kombatantach jest ważne, aby podtrzymywać świadomość narodową i historyczną młodszych pokoleń. Upływ czasu powoduje niestety, że tych ludzi jest w Polsce coraz mniej. Tym bardziej należy dać im świadectwo, że ich męstwo i poświęcenie w walce o wolną i demokratyczną Polski nie poszły na marne, a ryzyko, które podjęli, było tego warte i miało sens.

            oprac.:  www.bimkal.pl i innych źródeł

        • SP 109-tka Szkołą w Sąsiedztwie - apel
          • SP 109-tka Szkołą w Sąsiedztwie - apel

            Dnia 12.04. zorganizowany został w naszej szkole apel podczas, którego odbyła się premiera podcastu pt. „Plaża Romantyczna”. Podcast powstał w ramach realizacji projektu „Szkoła w Sąsiedztwie” we współpracy z Fundacją Pole Dialogu. Grupa chętnych uczniów wzięła udział w warsztatach, a dwie uczennice Natalia z kl. 7a oraz Nell z kl. 7b przygotowały materiał i nagrały podcast pod opieką Pani Agaty.

            Podczas apelu Pani Dyrektor opowiedziała o działaniach naszej szkoły na rzecz społeczności lokalnej. Następnie Pani Agata zaprezentowała w formie prezentacji przebieg projektu w naszej szkole.

            Naszym gościem była Pani Magdalena Świderska, która podzieliła się z nami obserwacjami z przebiegu projektu w całej Warszawie, czyli z pozostałych czterech szkół zakwalifikowanych do projektu, a  nastepnie uczennice zaprezentowały podcast oraz zachęcały uczniów do angażowania się w działania na rzecz społeczności szkolnej oraz lokalnej.

            Spotkanie zakończyło się podziękowaniami Pani Dyrektor dla realizatorów projektu oraz zaproszeniem do odwiedzenia naszej Plaży Romantycznej.

            Uczniowie i uczennice SP 109 zapraszają do posłuchania podcastu oraz dowiedzenia się dlaczego to miejsce cieszy się taką popularnością i jest postrzegane jako wyjątkowe przez młodzież i lokalną społeczność?

            Link: https://open.spotify.com/episode/6PJFH00uR6ofNDgMJaVes1

            Serdecznie zapraszamy do wysłuchania podcastu oraz do spędzania czasu na naszej wawerskiej plaży.

            AC

        • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

            W dniach 3,4,5 kwietnia 2024r. obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W naszej szkole przebiegał w następujący sposób: uczniowie oglądali filmy, na których przedstawiono jak odbierają świat ludzie z autyzmem i jak możemy im pomóc. Następnego dnia ubraliśmy się na niebiesko i narysowaliśmy kolorowe dłonie. W geście solidarności, te  dłonie, utworzyły wielkie serce Szkoły Podstawowej 109. A w piątek, podczas przerwy, zaprosiliśmy uczniów na tzw. ciche przerwy podczas których zaproponowaliśmy gry, układanki i klocki edukacyjne.

            L.Kryszyńska

          • #podcast #psychogadki

            Za nami nagranie piątego już podcastu w ramach projektu "Psychogadki, czyli wielkie rozmowy młodych ludzi." Dziś za mikrofonem, razem ze szkolną psycholog, uczennice klasy 7c, Sara Żbikowska i Zuzia Pietrzak. W piątym odcinku ciąg dalszy rozmów o depresji wśród młodzieży. Zapraszamy do wysłuchania.

            Aneta Janowska i Marta Płachecka

            https://fb.watch/r5FSmbTTB6/

          • Program "Sportowe Talenty"

            W naszej szkole realizowany jest program SPORTOWE TALENTY rekomendowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

            Jego celem jest zdiagnozowanie poziomu kondycji fizycznej dzieci w polskich szkołach oraz wyszukiwanie najbardziej utalentowanych sportowo uczniów. Fundamentem programu jest koncepcja sprawności fizycznej warunkującej zdrowie (Health Related Fitness), zaś narzędziem pozwalającym na realizację działań platforma informatyczna SportoweTalenty.pl – udostępniona nauczycielom w celu wprowadzania i monitorowania wyników pomiarów somatycznych i badań sprawnościowych przeprowadzanych podczas lekcji wychowania fizycznego.

            Zgodnie z art. 28 ust. 2a i ust.2b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2023  poz. 900 ze zm.) w ramach obowiązkowego wymiaru zajęć wychowania fizycznego dla uczniów klas szkół ponadpodstawowych, nauczyciel wychowania fizycznego zobowiązany jest do przeprowadzenia, raz w ciągu roku szkolnego w każdej klasie,testów sprawnościowych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1. pkt.1c. Natomiast  rodzic/ prawny opiekun jest zobowiązany każdego roku szkolnego do przekazania  informacji dotyczącej  masy ciała i wzrostu dziecka. Docelowo zanonimizowane wyniki testów będą udostępniane związkom i klubom sportowym które- za pośrednictwem szkoły- będą mogły kontaktować się z rodzicami, aby zaproponować dalszy sportowy rozwój dziecka.

            Więcej informacji na temat programu „Sportowe talenty” można uzyskać za pośrednictwem strony internetowej – www.sportowetalenty.gov.pl

             

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
        03-991 Warszawa
        03-991 Warszawa
        Poland
  • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 452371
  • Galeria zdjęć

      brak danych