DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
1. Nazwa podmiotu publicznego
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 109 im. Batalionów Chłopskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http:// www.sp109waw.pl
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2016-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-20
3. Dane kontaktowe
Osoba do kontaktu: Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz
Email: emilkowska@eduwarszawa.pl
Telefon: (22) 277 11 33
4. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda ceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-20
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
5. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
Wymagania, które nie zostały spełnione:
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi.
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych (filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej)
- alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst)
- kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast)
6. Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
7. Dokumenty
Na stronach znajduje się wiele plików do pobrania. Większość z nich pochodzi z zasobów wewnętrznych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
8. Wersja mobilna
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
9. Dodatkowe informacje
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądnie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:
- „Wersja tekstowa”
- „Powiększanie i pomniejszanie czcionki”
KONTRAST
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.
ZMIANA ROZMIARU STRONY
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
FIREFOX, CHROME, INTERNET EXPLORER, EDGE
- [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
- [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
OPERA
- [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
- [-] aby pomniejszyć widok
OPISY ALTERNATYWNE GRAFIK I ZDJĘĆ
W serwisie do grafik i zdjęć, prezentujących istotne informacje, staramy się dodawać opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.
10. Opis dostępności architektonicznej.
1. Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich, zlokalizowana jest w Warszawie na ulicy Przygodnej 2
2. Wejścia do budynku szkoły znajdują się na parterze:
-
wejście główne - oznaczone symbolem B - do niego prowadzą schody oraz przystosowany dla wózków podjazd,
-
wejście przez moduł
-
wejście obok intendenta
-
wejście przez szatnię
3. Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich zlokalizowana jest na trzech poziomach połączonych ze sobą schodami, w głównej części budynku obok sekretariatu znajduje się winda łącząca wszystkie poziomy w tym szatnię, która zlokalizowana jest na poziomie "-1" .
-
na każdym poziomie zlokalizowana jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych - stosownie oznaczona.
-
w budynku szkoły korytarze, schody i balustrady schodów są zgodne z prawem budowlanym.
4. Szkoła nie popsiada parkingu.
-
obsługa szkoły stara się reagować na wszystkie prośby związane z niedogodnościami architektonicznymi płynące ze strony osób z niepełnosprawnościami.
5. Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu na teren szkoły.
-
warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
6. W szkole zainstalowany jest system monitoringu - kontrolowane są wejścia i wyjścia osób z zewnątrz; uczniów i nauczycieli obowiązują identyfikatory ;
- przy wejściu znajduje się portiernia, a w niej pracownik za pośrednictwem, którego można przywołać pracownika administracji, skorzystać z kontaktu telefonicznego
7. MOŻLIWE UTRUDNIENIA W DOSTĘPIE I KORZYSTANIU DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
- W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Na terenie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
11. Informacje na temat procedury odwoławczej
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt .
Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu (22 277 11 33) - osobą wyznaczoną do kontaktu jest pani Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności można składać na adres e-mail szkoły sp109@edu.um.warszawa.pl .
-
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
-
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
-
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
-
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
-
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl/content/kontakt-przyjmujemy-sprawy-do-rpo
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Wydruk zgodny ze wzorem - jest to wydruk zgodny z wzorem formularzem raportu o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego umieszczonym na stronie BIP MFiPR. Wydruk ten nie spełnia wymogów standardu dostępności cyfrowej dokumentów WCAG 2.1
Raport_o_stanie_zapewniania_dostepnosci_podmiotu_publicznego_wydruk_N.pdf
Wydruk w formie dostępnej - jest to wydruk formularza raportu o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego spełniający wymogi standardu dostępności cyfrowej dokumentów WCAG 2.1 w formie, która umożliwia jego odczyt przez czytniki ekranu stosowane przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Wydruk prezentuje treść raportu w układzie liniowym, bez tabel które są trudne do odczytania przez czytniki ekranu.
Raport_o_stanie_zapewniania_dostepnosci_podmiotu_publicznego_wydruk_w_formie_dostepnej.pdf