• UWAGA! 

      Wnioski można  składać  drogą elektroniczną. Poniżej dedykowany dla naszej szkoły link, który usprawnia proces wyrobienia Karty Ucznia. 

      https://kartaucznia.ztm.waw.pl/646d14f4

       

       Wzór Karty Ucznia. Ilustracja przenosi widza nad Wisłę w czasie pięknego zachodu słońca, w okolice pomnika Syreny i mostu Świętokrzyskiego.Wzór Karty Ucznia. Ilustracja ukazuje znane miejsca i zabytki, stanowiące wizytówki stolicy.

       

      czytaj więcej >>>>https://www.wtp.waw.pl/warszawska-karta-miejska/karta-ucznia/

      Wyrobić kartę bądź przedłużyć jej ważność można w kilku prostych

      Karta Ucznia to Warszawska Karta Miejska uprawniająca do bezpłatnych przejazdów na obszarze 1. i 2. strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej w okresie nauki w szkole podstawowej. Dzięki niej można więc podróżować także autobusami linii strefowych, Szybką Koleją Miejską – poza granicami Warszawy, linii lokalnych „L” oraz – w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM-KM-WKD” – pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej na obszarze obowiązywania wspólnego biletu. Dzięki temu uczniowie mogą bezpłatnie poruszać się po aglomeracji warszawskiej, nie tylko w drodze do szkoły.

      Karta Ucznia przysługuje:

      1. uczniom szkół podstawowych działających na terenie m.st. Warszawy, a także uczniom szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej działających na terenie m.st. Warszawy,
      2. uczniom szkół podstawowych zamieszkującym na terenie m.st. Warszawy, a także uczniom szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej zamieszkującym na terenie m.st. Warszawy.

      Oznacza to, że do bezpłatnych przejazdów na podstawie Karty Ucznia, uprawnieni są zarówno uczniowie warszawskich szkół, jak i uczniowie mieszkający w Warszawie dojeżdżający do szkół poza granicami Warszawy.

      Uprawnienie wgrywane jest maksymalnie na 8 lat.

      Dla dzieci, które mieszkają na terenie Warszawy, a uczęszczają do szkół poza miastem, uprawnienia wgrywane są na bieżący rok szkolny, na podstawie ważnej legitymacji szkolnej z wpisanym numerem PESEL i adresem zamieszkania, a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi, konieczne jest przedłożenie zaświadczenia ze szkoły potwierdzające naukę w danym roku szkolnym, wraz z podanym adresem zamieszkania ucznia oraz numerem PESEL.

      Wnioski o wyrobienie lub przedłużenie uprawnień można składać:

      Wniosek o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej SWKM – pdf (356 KB)

      Jak otrzymać Kartę Ucznia

      Wyrobić kartę bądź przedłużyć jej ważność można w kilku prostych krokach:

      • wejdź na stronę internetową, której adres otrzymałeś/aś ze szkoły (pod warunkiem, że dana szkoła ma z ZTM podpisaną umowę w zakresie przetwarzania danych osobowych w projekcie realizacyjnym Karty Ucznia) i wybierz wniosek o przedłużenie bądź wyrobienie Karty Ucznia. Wypełnij wymagane pola, dodaj zdjęcie i wyślij wniosek. Na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku, a później informację o rozpatrzeniu wniosku.

        Przygotuj: numer obecnej Karty Ucznia (w przypadku wnioskowania o jej przedłużenie) oraz zdjęcie dziecka.
        *Zdjęcie powinno być legitymacyjne, wykonane w orientacji pionowej na jednolitym, jasnym tle. Upewnij się, czy jest ono w odpowiednim formacie – JPG lub PNG, w minimalnej rozdzielczości 200 × 259 pikseli, a wielkość pliku nie przekracza 2 MB. Zdjęcie powinno być aktualne i wykonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

        Po wyrobieniu, Karta przekazywana jest do szkoły, a o możliwości jej odbioru informuje pracownik placówki.
      • złóż wypełniony wniosek w formie papierowej w szkole dziecka (pod warunkiem, że dana szkoła ma z ZTM podpisaną umowę w zakresie przetwarzania danych osobowych w projekcie realizacyjnym Karty Ucznia) wraz ze zdjęciem legitymacyjnym w rozmiarze 3,5 × 4,5 cm.

        Pobierz: Wniosek o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej SWKM

        Po wyrobieniu, Karta przekazywana jest do szkoły, a o możliwości jej odbioru informuje pracownik placówki.
      • bezpośrednio w Punkcie Obsługi Pasażerów.

        Przygotuj:
        • zdjęcie dziecka
        • ważną legitymacją szkolną z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji – zaświadczenie wydane przez szkołę, zawierające:
          • adres miejsca zamieszkania ucznia,  
          • informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym 
          • numer PESEL
          • dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL.

            Pobierz: Wniosek o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej SWKM
      • wejdź na stronę Elektronicznego Punktu Obsługi Pasażerów (e-POP) i wypełnij wniosek o wyrobienie Karty Ucznia.

        Jako sposób odbioru karty możesz wskazać dowolny stacjonarny POP lub wybrać wysyłkę karty na wskazany we wniosku adres zamieszkania.

        Wybierając opcję wysyłki karty na wskazany adres podczas wypełniania wniosku musisz wybrać termin spotkania online z pracownikiem ZTM. Spotkanie odbywa się za pośrednictwem aplikacji MS Teams. Po wysłaniu wniosku otrzymasz maila z prośbą o potwierdzenie wybranego terminu. Po kliknięciu w link potwierdzający dany termin, otrzymasz maila z linkiem do spotkania online. Na spotkaniu pracownik potwierdza dane osobowe Ucznia oraz podstawę nadania uprawnień (legitymację szkolną).

        Na spotkanie w e-POP oraz wizytę w POP przygotuj:
      • ważną legitymacją szkolną z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji – zaświadczenie wydane przez szkołę, zawierające:
        • adres zamieszkania ucznia,  
        • informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym, 
        • numer PESEL,
        • dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL.

      Wyrobiona Karta Ucznia będzie wysłana na wskazany we wniosku adres zamieszkania za pośrednictwem operatora Poczta Polska.

      Wybierając odbiór karty w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów, po zaakceptowaniu wniosku przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty i należy udać się do dowolnego POP w celu odbioru Karty.

      Kartę Ucznia w POP otrzymasz od razu, po pozytywnej weryfikacji danych przez pracownika Punktu.

      Duplikat karty

      W przypadku konieczności wydania kolejnej karty (zagubienie, kradzież, uszkodzenie mechaniczne, brak czytelności Karty, zmiana danych osobowych) duplikat wydaje się bezpośrednio w Punktach Obsługi Pasażerów oraz w Elektronicznym Punkcie Obsługi Pasażerów (e-POP) po uiszczeniu opłaty dodatkowej w wysokości 14 zł.  Odstąpienie od opłaty możliwe jest w sytuacji zmiany danych osobowych lub utraty czytelności karty pod warunkiem, iż minęły 2 lata od złożenia wniosku o jej wydanie oraz zwrotu do ZTM poprzedniej karty lub stwierdzenia przez pracownika ZTM uszkodzenia powstałego z winy producenta.

      Duplikaty Kart Ucznia w POP i e-POP wydawane są na takich samych zasadach, jak wydanie pierwszej Karty Ucznia.

      FAQ – Najczęściej zadawane pytania

      Czy dzieci z oddziałów przedszkolnych (tzw. zerówkowych) w szkołach podstawowych też mogą korzystać z bezpłatnych przejazdów?

      Dziecko posiada Spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską, z której obecnie korzysta. Czy konieczne jest wyrobienie Karty Ucznia?

      Mamy piątkę dzieci w wieku od 7 do 21 lat. Troje najstarszych korzysta obecnie z bezpłatnych przejazdów wynikających z posiadania uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla dzieci z rodziny wielodzietnej – z których uprawnień powinniśmy skorzystać?

      Który wniosek należy wypełnić, aby uzyskać Kartę Ucznia?

      Jak wygląda kwestia złożenia wniosku dla obecnego „zerówkowicza”, który od 1 września będzie uczniem 1 klasy szkoły podstawowej?

      Mam dwójkę dzieci w szkole podstawowej, które korzystają z rocznego biletu ZTM za 99 zł, bilety są ważne. Co powinnam zrobić?

      Czy uprawnienie do bezpłatnych przejazdów obowiązuje tylko na dojazdy do szkoły i z powrotem, czy obowiązuje na wszystkich liniach, w obydwu strefach?

      Dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności – czy powinnam wyrabiać Kartę Ucznia?

      Czy w momencie wydania Karty Ucznia, dotychczasowa karta miejska powinna zostać zwrócona?

      Jeśli dziecko zagubi Kartę Ucznia, wniosek o duplikat należy złożyć w szkole czy w Punkcie Obsługi Pasażerów?

      Na jaki okres wygrywane jest uprawnienie na Kartę Ucznia?

      Czy dziecko musi okazywać do kontroli legitymację szkolną mimo posiadania Karty Ucznia?

      Czy jeśli nie zdążę wyrobić Karty Ucznia do 1 września, dziecko może do czasu jej wydania podróżować bezpłatnie na podstawie legitymacji szkolnej?

      Czy wniosek o pierwszą Kartę Ucznia musi zostać złożony tylko w szkole? Czy 1 września można zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów?

      Czy Karta Ucznia obowiązuje również w okresie wakacyjnym?

      Mieszkam poza Warszawą, moje dziecko chodzi do szkoły w Warszawie. Czy może również skorzystać z Karty Ucznia?

      Na obecnej karcie dziecka został nagrany e-hologram Młodego warszawiaka. Co zrobić, żeby został wgrany na Kartę Ucznia?

      Już mam Kartę Ucznia dla dziecka, jednak uprawnienia są ważne od 1 września. Czy do tego czasu mogę na tej karcie kodować bilety długookresowe?

      Mieszkamy w Warszawie, ale dziecko uczy się poza granicami miasta. Czy możemy złożyć wniosek o Kartę Ucznia w szkole?

      Jak wyrobić Kartę Ucznia dla dziecka zamieszkałego na terenie Warszawy, a uczęszczającego do szkoły poza miastem?

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2 03-991 Warszawa 03-991 Warszawa Poland
  • Nagłówek

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 4959
  • Galeria zdjęć

      brak danych