SPIS TREŚCI
DO POBRANIA >> ver1_strona_Statut_kwiecien_2021_dostosowanie_prawne_(ze_spisem_tresci).pdf
STATUT
Statut przyjęty uchwałą nr 8/2017/18 Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 109
im. Batalionów Chłopskich w Warszawie z dnia 22 listopada 2017 roku; nowelizacja przyjęta uchwałą nr XVI/20/21 Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie z dnia 12 kwietnia 2021 r. obowiązuje od dnia 12 kwietnia 2021 r.ROZDZIAŁ I
§ 1 Informacje o szkole
§ 3 Imię szkoły
§ 2 Ustalona nazwa jest używana przez szkołę w brzmieniu
§ 4 Ceremoniał szkolny
§ 5 Organ prowadzący szkołę
§ 6 Realizacja przez szkołę celów statutowych
ROZDZIAŁ II
§ 7 Cele i zadania szkoły
§ 8 Cele działalności szkoły
§ 9 Zadania szkoły
§ 10 Szkoła odpowiada za bezpieczeństwo uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
ROZDZIAŁ IIA
CELE I ZADANIA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH ORGANIZOWANYCH PRZY SZKOLE, SPOSÓB ICH WYKONYWANIA
§ 9a Tworzenie oddziałów przedszkolnych
§ 9b Cele i zadania realizowane w oddziałach przedszkolnych
§ 9c Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej
§ 9d Organizacja indywidualnego rocznego obowiązkowego wychowania przedszkolnego
§ 9e Organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi
§ 9f Wychowanek ma w szczególności prawo
ROZDZIAŁ IIB
ORGANIZACJA WYCHOWANIA I OPIEKI W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCHBEZPIECZEŃSTWO WYCHOWANKÓW
§ 10a Organizacja opieki i wychowania w oddziałach przedszkolnych
§ 10b Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z oddziałów przedszkolnych
§ 10c Formy współdziałania z rodzicami, częstotliwość organizowania spotkań z rodzicami
ROZDZIAŁ III
§ 11 Organy szkoły
§ 12 Dyrektor szkoły
§ 13 Zakres kompetencji wicedyrektora
§ 14 Rada Pedagogiczna
§ 15 Samorząd Uczniowski
§ 16 Rada Rodziców
§ 17 Zasady współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi
ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA SZKOŁY
§ 18 Struktura organizacyjna szkoły
§ 18a Oddziały przedszkolne
§ 19 Szczegółowa organizacja nauczania
§ 20 Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły, których wymiar określają ramowe plany nauczania
§ 21 Zajęcia edukacyjne są prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym
§ 22 Szkoła zapewnia w miarę swoich możliwości oraz we współpracy z Radą Rodziców, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Caritasem oraz innymi organizacjami i instytucjami pomoc materialną dla uczniów
§ 23 Szkoła w miarę możliwości kadrowych i posiadanych środków udziela uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych odrębnymi przepisami
§ 23a Pomoc psychologiczno – pedagogiczna
§ 24 Szkoła współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi
instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc dzieciom i rodzicom
§ 25 Współpraca szkoły z rodzicami
§ 25 a Organizacja współdziałania ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami
w zakresie działalności innowacyjnej§ 25 b Organizacja współdziałania szkoły ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami w zakresie działalności innowacyjnej
§ 26 Świetlica szkolna
§ 27 Organizacja biblioteki szkolnej oraz warunki i zakres współpracy biblioteki szkolnej z uczniami.
§27a Organizacja wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego
§27b Organizacja i realizacja działań w zakresie wolontariatu
ROZDZIAŁ V
ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓWUCZĘSZCZANIE DO SZKOŁY
§ 28 Obowiązek szkolny, roczne przygotowanie przedszkolne
§ 29 Rekrutacja
§ 30 Prawa ucznia
§ 31 Obowiązki ucznia
§ 32 Rodzaje nagród i warunki ich przyznawania uczniom oraz tryb wnoszenia zastrzeżeń do przyznanej nagrody
ROZDZIAŁ VI
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY
§ 33 Nauczyciele i inni pracownicy szkoły
ROZDZIAŁ VII
WEWNĄTRZSZKOLNE OCENIANIE
§ 34 Funkcje wewnątrzszkolnego oceniania
§ 35 Ocena wiedzy i umiejętności ucznia
§ 36 Zastrzeżenia do trybu ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych
Warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej oraz zgłaszania zastrzeżenia w przypadku naruszenia przepisów prawa przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej
§ 37 Dostosowanie wymagań edukacyjnych
§ 38 Zadania i obowiązki nauczycieli związane ze sprawdzaniem i ocenianiem osiągnięć edukacyjnych uczniów
§ 39 Informowanie uczniów i ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych, ocenach cząstkowych i ocenach klasyfikacyjnych
§ 40 Zasady oceniania wiedzy i umiejętności uczniów w kl. I- III
§ 41 Kryteria oceny zachowania w kl. I – III
§ 42 Zasady oceniania wiedzy i umiejętności uczniów w klasach IV-VIII
§ 43 Ocena zachowania
§ 44 Zastrzeżenia do trybu ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
§ 45 Kryteria oceny zachowania w klasach IV – VIII
§ 46 Egzamin poprawkowy
§ 48 Odwołania od ocen z egzaminów klasyfikacyjnych
§ 49 Promowanie uczniów
ROZDZIAŁ VIII