• XII DZIELNICOWY KONKURS RECYTATORSKI
          • XII DZIELNICOWY KONKURS RECYTATORSKI

             27 lutego 2024 r.  w naszej szkole spotkali się uczniowie wawerskich szkoł i przedszkoli - najpiękniej recytujący wiersze Jerzego Ficowskiego. 

            W jury konkursu zasiądały  panie Elżbieta Ficowska (żona poety) oraz Anna Ficowska-Teodorowicz (córka poety), Beata Wojdat nauczycielka języka polskiego  .

             

            Joanna Pietrzak, Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz

            Entliczek-Pentliczek” to konkurs recytatorski dla dzieci i uczniów z klas 0 – III wawerskich szkół i przedszkoli. Szkoła Podstawowa Nr 109 po raz pierwszy zorganizowała recytatorskie zmagania w 2008 r. Organizacją konkursu zajmuje się pani Joanna Pietrzak przy wsparciu pani Katarzyny Staniec oraz biblioteki szkolnej.  

            Co roku uczestnicy przygotowują inny repertuar określony regulaminem. Podczas pierwszego konkursu uczniowie prezentowali wiersze o tematyce świąt Bożego Narodzenia. W drugim roku jury wysłuchało poezji poświęconej zimie. W ciągu trwania poprzednich edycji tego konkursu dzieci poznawały twórczość takich poetów jak m.in. L. J .Kern, M. Konopnicka, D. Wawiłow, Julian Tuwim, Jan Brzechwa, Hanna Niewiadomska, Dorota Gellner oraz Małgorzata Strzałkowska.              

             22 lutego 2018  odbyła się jedenasta  edycja „Entliczka” w SP 109. 109 – tka jak zawsze, z wielką przyjemnością czekała i przyjęła rozemocjonowanych młodych recytatorów i ich opiekunów. Uczniowie wawerskich szkół z klas 0-3  wiersze o zwierzętach. 

        • IV Sesja Młodzieżowej Rady Dzielnicy Wawer w naszej 109 – tej
          • IV Sesja Młodzieżowej Rady Dzielnicy Wawer w naszej 109 – tej

            Dnia 19.02.2024 r. w siedzibie naszej szkoły miała miejsce IV Sesja Młodzieżowej Rady Dzielnicy Wawer. Młodzieżowa Rada Dzielnicy to organ konsultacyjno – doradczy dla władz w dzielnicach.

            Za główny cel stawia sobie pobudzenie do działania młodego społeczeństwa obywatelskiego na poziomie dzielnicy. MRD powoływana jest w oparciu o art. 5b Ustawy o samorządzie gminnym przez Radę Dzielnicy.

             Obraduje na sesjach i według zasad analogicznych, jak rady złożone z osób dorosłych – wybiera ze swojego składu Prezydium Rady, w skład którego wchodzą Przewodniczący, Wiceprzewodniczący (może być kilku), Sekretarz i Skarbnik.

            Podczas obrad wysłuchaliśmy wystąpienia radnej Komisji Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy Wawer Pani Agnieszki Wójcik w sprawie inicjatywy związanej z ochroną środowiska.

            MRDW podjęła decyzje i ustaliła skład komisji: Sportu, Edukacji, Infrastruktury i Transportu Publicznego, Kultury oraz Środowiska.

            Serdecznie dziękuję szkolnej delegatce do MRDW Karolinie Łysakowskiej, przedstawicielkom naszej społeczności uczniowskiej Julii Tajak oraz Zosi Wolskiej oraz Pani Wicedyrektor Kindze Jarosz za obecność i reprezentowanie naszej szkoły w czasie spotkania.

            Zapraszam do współpracy z Młodzieżową Radą Dzielnicy Wawer.

            Agata Cygan

        • POLONISTYCZNE POTYCZKI
          • POLONISTYCZNE POTYCZKI

            ​​​„Mowa nasza, nasz język jest naszym największym skarbem kulturalnym. Broniąc go, bronimy samej istoty naszej kultury.”

            J.Iwaszkiewicz

            Dzisiaj, czyli 21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.  Z tej okazji odbył się w naszej szkole konkurs  dla uczniów z  klas 4-8 . Organizatorkami były panie polonistki Elżbieta Karwowska i Beata Wojdat, a uczestnicy różne sprawności polonistyczne ćwiczyli,  przy tym doskonale się bawiąc.

            Na razie fotorelacja - wkrótce więcej szczegółów.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

            EMŁ

            Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego został ustanowiony 17 listopada 1999 r. przez UNESCO w celu upamiętnienia tragicznego wydarzenia, do którego doszło w 1952 r. w Dhace. Tego dnia zginęło pięciu studentów, domagających się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. 

            W rocznicę tych wydarzeń ważne jest, aby wszyscy uświadomili sobie, jak wielka jest różnorodność i wartość języków ojczystych: regionalnych, narodowych, oficjalnych i nieoficjalnych, tych mających ogromny zasięg i tych użytkowanych tylko przez nielicznych. Dbając o język ojczysty chronimy kulturę i tożsamość kulturową.

            Święto to ma na celu zwrócenie uwagi na języki zagrożone i powoli ginące, na różnorodność językową na świecie, a jednocześnie podkreślenie wartości języka w rozwoju dziedzictwa kulturowego

            Tematem przewodnim 25. Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego obchodzonego w 2024 roku jest „Edukacja wielojęzyczna: filar uczenia się i uczenia się międzypokoleniowego”.

            W 2012 roku w Polsce wystartowała kampania społeczna Ojczysty – dodaj do ulubionych[5] zorganizowana przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Ma ona na celu podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę[6][7].

            21 lutego 2013 ruszyła nowa kampania społeczna: Język polski jest ą-ę. Jej celem jest obrona znaków diakrytycznych i przeciwdziałanie nieużywaniu charakterystycznych polskich liter. Akcję wspierają m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Henryk Sawka i Jacek Bryndal, a patronuje jej Rada Języka Polskiego[6].

        • ŻYWA LEKCJA HISTORII
          • ŻYWA LEKCJA HISTORII

                                                                 NA GRUNWALD!

                Nic tak nie przykuwa uwagi, jak barwnie przedstawiona opowieść z potężną bitwą w roli głównej i bohaterskim rycerstwem w tle.

            Na szczęście, nie trzeba niczego wymyślać, bowiem historia sama zadbała o wieczność doniosłych czynów polskiego rycerstwa.

            Czasami wystarczy tylko posłuchać, aby poczuć wzruszenie i dumę z przodków, którzy nie szczędzili sił i krwi, abyśmy jeszcze bardziej dzisiaj czuli się Polakami.

                Dziś w  naszej szkole uczniowie klas IV- V mogli uczestniczyć w  spotkaniu z późnym średniowieczem i przekonać  się, jaka naprawdę była to epoka.

            Kto mógł dostąpić zaszczytu pasowania? Czym był kodeks rycerski i czy za honor rzeczywiście warto było oddać życie?

            Jakim orężem walczyli rycerze, ile ważył miecz, a ile ważyła zbroja?

             Spotkanie z panem Michałem było dla nas ciekawym i niezwykłym przeżyciem.

                                                                                                                       Dziękujemy.

            K.S

        • Światowy Dzień Kota – koty są dobre na wszystko!
          • Światowy Dzień Kota – koty są dobre na wszystko!

            Rude, pręgowane lub w cętki. Przytulaśne, drapiące, grymaśne. Koty są z nami od tysięcy lat. Na pytanie, jakie są koty? – odpowiedzi jest tyle, ilu właścicieli kotów. Pewne jest jednak to, że te, które do woli wylegują się w fotelach, te bajkowe, te, które chodzą po dachach i te czarne, przebiegające nam drogę – wszystkie koty stały się obiektem zainteresowania uczestników miauczących zajęć.

            15 i 16 lutego 2024 r. na spotkanie z kocimi opowieściami i nie tylko do biblioteki przybywały dzieci z klas 1-3.  Dzień Kota przypadający 17 lutego jest wyśmienitą okazją do rozbudzenia u dzieci kreatywności. Było miło, twórczo i radośnie. Duży entuzjazm wzbudziły konkursy, zagadki, gry i zabawy zręcznościowe związane z motywem przewodnim zajęć. Poznaliśmy kocie upodobania i zwyczaje, odkrywaliśmy kocie tajemnice. Koci świat jest znany dzieciom poprzez bajki, opowiastki, piosenki, czy wierszyki, ale pozostaje równie tajemniczy, bo nie od dziś wiadomo, że każdy „kot chodzi własnymi drogami”.

            Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, za obecność i za super zabawę!

            EMŁ

        • WALENTYNKOWE ŻYCZENIA
          • WALENTYNKOWE ŻYCZENIA

            Dnia 14.02. nasza szkolna Poczta Walentynkowa prężnie pracowała by dotrzeć do odbiorców. Zabawa sprawiła że wszystkie buzie były uśmiechnięte.

            Dziękujemy pomysłodawcom akcji oraz wszystkim, którzy włączyli się czynnie w akcję Walentynkową.

            A. C.

        • DLA BABCI I DZIADKA
          • DLA BABCI I DZIADKA

            Dzieci z klas 2 uczęszczające do szkolnej świetlicy wystąpiły 12 lutego 2024 r.  w pięknym programie artystycznym. Wierszem, piosenką i krótkim przedstawieniem na motywach wiersza Wandy Chotomskiej "Wiersz dla babci" zachwyciły wszystkich zgromadzonych. Były łzy wzruszenia i radośći oraz upominki: słodkie miodki i kwiatki. Pani kierownik Katarzyna Gnyp-Dukat przywitała gości, podziękowała paniom Małgorzacie Sprycha, Beacie Radzimowskiej oraz Beacie Piechocińskiej za przygotowanie uroczystości. 

            EMŁ & MS 

            Wiersz dla babci / Wanda Chotomska

            Z okazji święta babci

            Ja dzisiaj babcie nauczę

            Jaka powinna być wnuczka

            I jaki powinien być wnuczek.

            Po pierwsze proszę babci

            Ja już od dawna uważam

            Że nic tak wnucząt nie zdobi

            Jak piękny uśmiech na twarzach.

            Uśmiech jest dobry na co dzień

            A nie wyłącznie od święta

            Więc wnuczek ma się uśmiechać

            A wnuczka ma być uśmiechnięta.

            Po drugie z czajnikiem w ręku

            Również jest wnuczkom do twarzy

            Każdy doroślej wygląda

            Kiedy herbatę parzy.

            Po trzecie chociaż wnuczek

            Czasem szklankę potłucze

            Przy myciu naczyń także

            Ślicznie wygląda wnuczek.

            Po czwarte proszę babci

            Po piąte i po szóste

            Niech babcia nigdy więcej

            Nie pierze wnuczkom chustek.

            Wnuczęta chcą się bawić

            A moim skromnym zdaniem

            Zabawą jest i fraszką

            Dla wnuków takie pranie.

            Po siódme proszę babci

            Wnuki powinny gderać

            Dlaczego nasza babcia

            nie chodzi do fryzjera.

            Włóż babciu nową suknię

            Niech cię uczesze fryzjer

            Posłuchaj babciu rady

            Obejrzyj telewizję.

            Już nie myśl babciu o nas

            O sobie babciu pomyśl

            Czy babciu nie uważasz

            Że to jest świetny pomysł.

          • #SZKOŁA W SĄSIEDZTWIE

            Kolejne spotkanie warsztatowe „Szkoły w Sąsiedztwie” już za nami! Dnia 30.01.2024 r. w naszej szkole odbyło się szkolenie dla uczniów ze znaną podcasterką Moniką Adamską. Wiedza praktyczna z warsztatu będzie wykorzystywana później przez nich w ramach pracy w projekcie. Zespołowo jesteśmy gotowi do tworzenia naszego projektowego podcastu.

          • Zapytanie ofertowe

            W dniu dzisiejszym -  1 II 2024 r. - zostało opublikowanie Zapytanie ofertowe na  na „Sukcesywna dostawa papieru do drukarek i kserokopiarek na potrzeby Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty Wawer m.st. Warszawy oraz szkół i placówek oświatowych Dzielnicy Wawer m.st Warszawy do 30.06.2024 r.”

             Link do strony ogłoszenia:

            https://dbfo-wawer.ezamawiajacy.pl/pn/dbfo-wawer/demand/notice/public/120302/details

            Urszula Szajkowska

            Specjalista DBFO - WAWER M.ST. WARSZAWY

            Sekretariat ul. Włókiennicza 54, pokój 19, 04-974 Warszawa tel. +48222770870

            uszajkowska@um.warszawa.pl

            wawer.um.warszawa.pl

            202402012245_Specyfikacja.zip

            zapytanie.doc2024-02-01 12:440.06 MB

            Załącznik nr 2_formularz_ofertowy.doc2024-02-01 12:440.06 MB

            Załącznik nr 3_zamówienie dostawy.xlsx2024-02-01 12:440.01 MB

            Załącznik nr 4_protokół odbioru dostawy.xlsx2024-02-01 12:440.01 MB

            Załącznik nr 5_projekt umowy.docx2024-02-01 12:440.03 MB

            Załącznik nr 6_Klauzula_obowiązek_informacyjny_poniżej_130tys.docx2024-02-01 12:440.03 MB

        • Szkoła w sąsiedztwie
          • Szkoła w sąsiedztwie

            W tym roku nasza szkoła realizuje projekt o nazwie „Szkoła w Sąsiedztwie”. Projekt jest skierowany do uczniów klas 4-7. Jego celem jest budowanie i wzmacnianie relacji szkół z najbliższym otoczeniem. Młodzież przy wsparciu mentora i opiekuna projektu poznaje okolice swojej szkoły i dokonuje diagnozy lokalnej. Jednym z zadań w ramach projektu jest nagranie podcastu, który będzie nawiązywał do potrzeb lokalnej społeczności.

            Dnia 10.01. zainteresowani projektem uczniowie naszej szkoły wzięli udział w warsztacie dotyczącym diagnozy lokalnej szkoły z perspektywy budowania lokalnych partnerstw i relacji z sąsiedztwem

            Uczniowie w grupach mieli wyzwanie - stworzenie lokalnej mapy wokół naszej szkoły.

            Efekty można obejrzeć na plakatach.

             

            Opiekunka projektu

            Agata Cygan 

    • RODO

    • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

      • Logowanie

      • Kontakt

        • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
        • 22 277 11 23
        • ul. Przygodna 2
          03-991 Warszawa
          03-991 Warszawa
          Poland
    • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

    • Liczba wizyt

      liczba odwiedzin: 369447
    • Galeria zdjęć

        brak danych