Wyniki konkursu WawaCraft - II miejsce dla uczennic klasy 7 SP 109 - Anny Hoffman i Aleksandry Zborowskiej
43Serdecznie gratulujemy
Monika Zimny i Urszula Kolbicz-Gajda
Przedstawienie teatralne "Morskie opowieści" dla uczniów klas 0-III w wykonaniu aktorów teatru "Katarynka"
45Bardzo dziękujemy za kolejne wspaniałe przedstawienie
Kierownik świetlicy - Monika Zimny
Uroczyste wręczenie dyplomów, nagród za konkursy w roku szkolnym 2020/2021
65Serdecznie gratulujemy
BUDŻET OBYWATELSKI
Szanowni Państwo,
do 30 czerwca trwa głosowanie na projekty zgłoszone w ramach budżetu obywatelskiego. W ramach obecnej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy mają do dyspozycji ponad 93,5 mln zł oraz mogą wybierać spośród 1429 pomysłów warszawiaków i warszawianek. O tym, które z nich będą zrealizowane przez Miasto w 2022 r. mogą zdecydować także członkowie społeczności szkolnej - nauczyciele, rodzice i uczniowie.
Zachęcamy do udostępniania informacji dot. głosowania za pomocą szkolnych kanałów komunikacji np. poprzez dziennik elektroniczny czy media społecznościowe. Poniżej przesyłam link do grafik, które można wykorzystać promując głosowanie.https://pliki.um.warszawa.pl/index.php/s/LCrRKyB4dpMMQry
Jak zagłosować?
Głosowanie jest bardzo proste – można zrobić to przez internet na stronie www.bo.um.warszawa.pl, krótka instrukcja znajduje się tutaj. Głos można oddać także poprzez formularz papierowy – znajdują się one w każdym warszawskim urzędzie dzielnicy.
Kto może zagłosować?
Udział w głosowaniu może wziąć każdy mieszkaniec Warszawy. Osoby powyżej 13 roku życia mogą oddać głos samodzielnie. Dzieci poniżej 13 roku życia mogą głosować za pośrednictwem rodzica lub opiekuna prawnego.
Co to jest budżet obywatelski?
Dzięki budżetowi obywatelskiemu mieszkańcy decydują o tym, na co przeznaczyć część budżetu Warszawy. To warszawiacy, co roku wymyślają i zgłaszają projekty, a następnie wybierają w głosowaniu te, które zostaną zrealizowane. W ten sposób wspólnie decydują o tym, co powstanie w najbliższej okolicy, w kilku dzielnicach lub w całej Warszawie. Uczestnictwo w budżecie obywatelskim to świetna okazja, żeby razem z innymi decydować o tym, jak zmienia się Warszawa.
Od 2015 r. Miasto zrealizowało ponad 3,5 tys. pomysłów zgłoszonych przez mieszkańców (i wciąż realizuje kolejne). Pumptrack na Ursynowie, wiaty rowerowe dla szkół czy nasadzenia drzew w całej Warszawie – to tylko niektóre z wielu projektów zrealizowanych w ostatnim czasie. A jakie projekty wybiorą mieszkańcy do realizacji w tej edycji? Przekonamy się 15 lipca, kiedy ogłosimy wyniki tegorocznego głosowania.
Dodatkowe informacje
Można znaleźć na stronie internetowej https://twojbudzet.um.warszawa.pl/ oraz na profilu Budżet obywatelski w Warszawie na Facebooku - https://www.facebook.com/budzetobywatelskiwwarszawie/.
Z poważaniem--Ewa Brzezińska
Podinspektorka URZĄD M.ST. WARSZAWYCentrum Komunikacji Społecznej (CK)Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Młodzieży ul. L. Kruczkowskiego 2, pokój 1.49, 00-412 Warszawa tel. +48224430175 faks +48224433402 ebrzezinska@um.warszawa.plwww.um.warszawa.pl
List Ministra Edukacji i Nauki na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2020/2021
24.06.2021
Minister Edukacji i Nauki skierował , 24 czerwca br. list do szkół i placówek oświatowych z okazji zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W liście minister Przemysław Czarnek podziękował nauczycielom i dyrektorom szkół za całoroczną pracę, zaangażowanie oraz wspieranie młodych ludzi. Pogratulował także uczniom wyników w nauce oraz życzył spokojnych i bezpiecznych wakacji.
Podsumowanie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2020/2021
– Za nami niezwykle trudne i pod wieloma względami nietypowe miesiące pracy. Wysokie statystyki zachorowań i niebezpieczeństwo związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa sprawiły, że przez większość roku szkolnego młodzi ludzie uczyli się w sposób zdalny. Byli pozbawieni bezpośredniego kontaktu ze swoimi nauczycielami, wychowawcami oraz rówieśnikami – napisał minister Przemysław Czarnek, podsumowując zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w roku szkolnym 2020/2021.
Szef MEiN zaznaczył, że ze skutkami kształcenia na odległość będziemy mierzyć się w najbliższych latach, dlatego też Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało kompleksowy program wsparcia uczniów po długotrwałym okresie nauki zdalnej. Na jego realizację zostały przeznaczone dodatkowe środki finansowe.
W liście minister Przemysław Czarnek podkreślił jednocześnie, że postępujący proces szczepień daje szansę na uniknięcie w przyszłości ponownego zamknięcia szkół i placówek. Wskazał również, jak ważny dla młodego człowieka jest bezpośredni kontakt z nauczycielem: – Okres kształcenia na odległość pokazał dobitnie, że bezpośredniego kontaktu ucznia z nauczycielem nie zastąpią nawet najnowocześniejsze technologie.
Podziękowania i życzenia od Ministra Edukacji i Nauki
Minister Przemysław Czarnek podziękował dyrektorom szkół i nauczycielom za całoroczną pracę oraz wspieranie uczniów w okresie nauki zdalnej: – Dziękuję, że w tym trudnym czasie byli Państwo blisko swoich uczniów, oferowali pomoc i wsparcie w najróżniejszych sytuacjach.
Minister Edukacji i Nauki pogratulował uczniom sukcesów w nauce i innych dziedzinach szkolnej aktywności. Złożył także życzenia udanych wakacji: – Życzę Wam, aby wakacje były czasem poznawania i odkrywania nowych miejsc, a także zawierania trwałych przyjaźni i znajomości.
Specjalne podziękowania szef MEiN skierował do całej społeczności polskich szkół za granicą, dziękując za trud nauczania języka polskiego i zdobywania wiedzy o Polsce. Nauczycielom, uczniom i rodzicom życzył spokojnych i bezpiecznych wakacji.
Materiały
ZWROT / ZAGUBIONE LUB ZNISZCZONE PODRĘCZNIKI
Wkrótce rozpoczyna się akcja zwrotu podręczników do biblioteki. Dokładny harmonogram przekazany został wychowawcom oraz do wiadomości uczniów i rodziców przez dziennik LIBRUS.
WIĘCEJ INFORMACJI w zakładce >>> PODRĘCZNIKI
W przypadku zniszczenia lub zagubienia podręcznika po kontakcie z bibliotekarzem wpłat za zniszczone lub zgubione podręczniki należy dokonywać na konto Wydzielonego Rachunku Dochodów Szkoły.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz innych ustaw ( Dz.U. z 2014r., poz.811). Art. 22ak ust. 2 i 3 pkt 1 ustawy o systemie oświaty stanowi iż szczegółowe warunki korzystania korzystania przez uczniów z podręczników lub materiałów edukacyjnych określa dyrektor szkoły, uwzględniając konieczność zapewnienia co najmniej trzyletniego okresu używania tych podręczników lub materiałów.
USTAWA z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Art. 64. [Udostępnianie przez szkołę podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych; uszkodzenie, zniszczenie lub niezwrócenie podręcznika]
1. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego publiczna szkoła podstawowa lub szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego publiczną szkołę podstawową lub szkołę artystyczną realizującą kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021
W DNIU 22 CZERWCA (WTOREK)
o godzinie 16.30 zakończenie roku szkolnego dla klas ósmych (sala gimnastyczna)
W DNIU 24 CZERWCA (CZWARTEK)
zakończenie roku szkolnego dla zerówek – forma multimedialna zamieszczona na stronie internetowej szkoły.
Rodzice mogą odbierać przybory i książki wg harmonogramu przygotowanego przez wychowawców.
W DNIU 25 CZERWCA (PIĄTEK)
zakończenie roku szkolnego dla klas 1-7 wg zamieszczonego harmonogramu.
KLASY 8 – odbiór świadectw:
8A godzina 8.00-8.30 sala M202
8B godzina 8.30-9.00 sala 222
8C godzina 9.00-9.30 sala M203
8D godzina 9.30-10.00 sala M201
UWAGA!
W dniu zakończenia roku szkolnego uczniowie spotykają się z wychowawcami w wyznaczonych salach wg harmonogramu.
Spotkania klas z wychowawcą odbywają się bez udziału rodziców.
Na spotkanie do klasy zapraszamy przedstawicieli Rady Rodziców (trójki klasowe).
Wychowawcy klas pierwszych będą oczekiwali na swoich uczniów w dniu zakończenia roku szkolnego przed wejściem do szkoły.
Obowiązuje reżim sanitarny!
W przestrzeni wspólnej maseczki są obowiązkowe (odpowiednio założone)
Dezynfekcja rąk w wejściu do szkoły obowiązkowa.
W przestrzeni wspólnej obowiązuje zachowanie dystansu społecznego.
Rodzice nie wchodzą do budynku szkolnego.
GALA FINAŁOWA - X edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Żołnierze Wyklęci – Bohaterowie Niezłomni”
Dnia 21 czerwca w Lublinie odbyło się uroczyste podsumowanie X edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Żołnierze Wyklęci – Bohaterowie Niezłomni”.
Autorzy prac, którzy zajęli I-III miejsce oraz wyróżnieni, zostali zaproszeni na zgrupowanie laureatów do Lublina. Naszą szkołę SP 109 reprezentowała uczennica klasy 5b Antonina Kosowska, która w tym konkursie zajęła III miejsce.
Organizatorzy konkursu zadbali o prawidłową oprawę tej ważnej uroczystości. Dla osób nagrodzonych i wyróżnionych w dniach 20-21 czerwca zorganizowano: przejście Szlakiem Pamięci Żołnierzy Wyklętych w Lublinie, objazd po miejscach pamięci Żołnierzy Wyklętych na Lubelszczyźnie /były obóz NKWD na Majdanku w Lublinie, grób i pomnik sierż. Józefa Franczaka ps. “Laluś” w Piaskach, były centralny obóz pracy/koncentracyjny w Krzesimowie, były bunkier kpt. Zdzisława Brońskiego ps. “Uskok” w Nowogrodzie, były obóz koncentracyjny Smiersza w Kol. Skrobów.
Uroczystości towarzyszył także: pokaz umundurowania i uzbrojenia Żołnierzy Wyklętych w wykonaniu Grupy Rekonstrukcji Historycznych oraz pokaz współczesnego wyposażenia w wykonaniu Sekcji Proobronnej Związku Żołnierzy NSZ.
Doniosłym wydarzeniem były przemówienia zaproszonych gości oraz wyświetlenie wybranych filmów i prezentacji oraz prezentacja prac plastycznych autorstwa laureatów konkursu.
X edycja Ogólnopolskiego Konkursu „Żołnierze Wyklęci – Bohaterowie Niezłomni” została dofinansowana przez Województwo Lubelskie , które bierze udział w Programie “Warto być Polakiem”.
Organizatorem powyższego programu jest Samorząd Województwa Lubelskiego.
Poniżej galeria zdjęć z uroczystości.
Serdecznie gratuluję mojej uczennicy sukcesu w konkursie.
Katarzyna Strzelczyk- nauczyciel historii
Pożegnania nadszedł czas ...
Drodzy Ósmoklasiści! Zakończył się pierwszy etap Waszej edukacji. Bogaci doświadczeniem ruszacie w dalszą drogę. Życzymy Wam wielu sukcesów, odwagi, przyjaźni, ciekawych wyzwań. Niech każdy dzień będzie krokiem do lepszego jutra!
“Stojący w porcie statek jest bezpieczny, ale statków nie buduje się po to, aby stały w portach”.
Augustus Shedd
“Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku”.
Lao Tzu
Powodzenia!
Dyrekcja, Grono Pedagogiczne oraz Pracownicy Szkoły
Kalendarz szkolny 2021/2022
Serdecznie zapraszamy do zakupu kalendarza szkolnego na rok 2021/2022
w dniach 21.06.2021 - 25.06.2021 w wejściu głównym do szkoły
Koszt kalendarza 20 zł.
Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany do Rady Rodziców.
23 VI DZIEŃ OJCA
W Polsce Dzień Ojca przypada 23 czerwca, ale to święto znane jest także w wielu innych krajach. Na przykład w Wielkiej Brytanii i Holandii, Dzień Ojca obchodzony jest w tym samym dniu co w Stanach Zjednoczonych – w trzecią niedzielę czerwca.
W niektórych krajach katolickich święto ojców przypada w dniu opiekuna Świętej Rodziny św. Józefa, a więc 19 marca. W Niemczech Vatertag obchodzony jest w dniu uroczystości Wniebowstąpienia Pańskiego (Christi Himmelfahrt), który przypada na 39. dzień po Niedzieli Wielkanocnej. Dodatkowo w tym kraju święto ojców z czasem przeistoczyło się w Dzień Mężczyzn. Również czwartkowe święto kościelne Wniebowstąpienia Pańskiego (zwane Himmelfahrt) upływa w Niemczech pod znakiem Dnia Ojca. W tym dniu ojcowie najczęściej spotykają się we własnym gronie i wspólnie spędzają swoje święto. W Holandii w Dniu Ojca, to „głowa rodziny" znajduje się w centrum uwagi. Najczęściej otrzymuje śniadanie do łóżka oraz drobne upominki od dzieci. W Finlandii w tym dniu wywieszane są flagi, dzieci wręczają prezenty, zaś kobiety przygotowują uroczysty obiad. W niekórych krajach, m. in. Finlandii czy Kanadzie, wydarzenie jest również okazją do uczczenia pamięci dziadków oraz nieżyjących krewnych płci męskiej.
Pomysł ustanowienia Dnia Ojca pochodzi z małej miejscowości Spokane w Stanach Zjednoczonych. Jedna z mieszkanek, Sonora Louise Smart Dodd, postanowiła podziękować swojemu tacie za włożony trud w samotne wychowywanie sześciorga dzieci. W 1910 roku córka weterana wojennego poprosiła miejscowego duchownego o poświęcenie 5 czerwca jako Dnia Ojca, bowiem w tym dniu jej ojciec miał urodziny. Duchowny nie zdążył na czas z formalnościami, więc uroczystość odbyła się w trzecią niedzielę czerwca. Tak narodziła się idea uhonorowania wszystkich ojców na świecie. Święto zostało zaakceptowane przez prezydenta Calvina Coolidge’a w 1924 roku, choć na większą skalę obchodzone jest od 1966 roku. Prezydent USA Lyndon B. Johnson wydał wtedy pierwszą proklamację ku czci ojców, wyznaczając trzecią niedzielę czerwca na Father's Day. Oficjalne święto ustanowił sześć lat później prezydent Richard Nixon.Od tego czasu, coraz więcej krajów przyłączyło się do obchodów Dnia Ojca.
Według polskich zwyczajów, w tym dniu dzieci wykonują laurki i wręczają ojcom upominki, np. skarpety, gadżety do samochodu, narzędzia. Niestety, w Polsce Dzień Ojca nie jest tak samo celebrowany jak Dzień Matki. Ale coraz częściej zachęca się do równych obchodów obu świąt zwłaszcza, że Dzień Ojca jest okazją do wspólnego spędzenia czasu rodziców i dzieci.
Zbieramy makulaturę - wspieramy Warszawskie Hospicjum Dla Dzieci
Koniec roku coraz bliżej, czas na letnie porządki … Dlatego uczniowie Szkoły Podstawowej nr 109 w Warszawie zapraszają na WIELKĄ ZBIÓRKĘ MAKULATURY, która odbędzie się w dniach 14 - 23 czerwca na terenie szkoły przy ul. Przygodnej 2 w Warszawie (parking za szkołą). Środki ze zbiórki wesprą działalność Warszawskiego Hospicjum dla dzieci.
Zapraszamy do wzięcia udziału w naszej akcji!
Zakończenie roku szkolnego klas VIII
Zakończenie roku szkolnego 2020/2021 dla klas VIII odbędzie się 22 czerwca (wtorek) o godzinie 16.30 na dużej sali gimnastycznej.
W dniu 25 czerwca (piątek) uczniowie odbierają świadectwa ukończenia szkoły wg harmonogramu:
8A godzina 8.00-8.30 sala M202
8B godzina 8.30-9.00 sala 222
8C godzina 9.00-9.30 sala M203
8D godzina 9.30-10.00 sala M201
Uczniowie korzystają z wejścia głównego do szkoły.
UWAGA!
Spotkania klas z wychowawcą odbywają się bez udziału rodziców.
Na inaugurację zapraszamy przedstawicieli Rady Rodziców (trójki klasowe).
Obowiązuje reżim sanitarny!
W przestrzeni wspólnej maseczki są obowiązkowe (odpowiednio założone)
Dezynfekcja rąk w wejściu do szkoły obowiązkowa.
W przestrzeni wspólnej obowiązuje zachowanie dystansu społecznego.
Rodzice nie wchodzą do budynku szkolnego.
OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA JĘZYKA ANGIELSKIEGO „OLIMPUSEK”
Z wielką dumą i radością informuję o wynikach naszych najmłodszych uczniów kl. 1-3 w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego OLIMPUSEK – edycja wiosenna.
Olimpiada OLIMPUSEK, to konkurs dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Polega na rozwiązaniu zintegrowanego sprawdzianu zróżnicowanego dla poszczególnych klas. Treść sprawdzianu uwzględnia elementy edukacji polonistycznej, społeczno-przyrodniczej i matematycznej. Odrębnym sprawdzianem jest test z języka angielskiego.
Łącznie w edycji wiosennej wzięło udział 29 naszych uczniów z klas 1-3, 7 z nich uzyskała status laureata, pozostałym zabrakło niewiele punktów.
Test konkursowy składał się z 21 pytań. Waga poszczególnych pytań w teście sprawdzającym była jednakowa i wynosiła 10 punktów. Uczeń mógł uzyskać maksymalnie 210 punktów.
Ogromne brawa dla wszystkich uczniów, którzy wzięli udział.
Jestem z Was bardzo dumna. Jesteście wspaniali.
Wyniki przedstawiają się następująco:
Język angielski - kl. 1
1. Jaruszek Jan 1b , nr w dzienniku: 5, suma punktów 199, miejsce 6 – dyplom laureata
2. Górecka Hanna 1a, 5, suma punktów 196, miejsce 8 – dyplom laureata
3. Jankowska Julia 1c, 5, suma punktów 179, miejsce 16 – dyplom uznania
4. Smorągiewicz Barbara 1b, 21, suma punktów 176, miejsce 18 – dyplom uznania
5. Krzykała Damian 1b, 10, suma punktów 170, miejsce 21 – dyplom uznania
6. Gronowska Hanna 1b, 4, suma punktów 146, miejsce 33 – dyplom uznania
7. Szynkowski Adam 1b, 22, suma punktów 128, miejsce 42 – dyplom uznania
Język angielski - kl. 2
1. Gajewski Franciszek 2c, 5, suma punktów 190, miejsce 11 – dyplom laureata
2. Szymańska Nina 2c, 19, suma punktów 184, miejsce 14 – dyplom laureata
3. Rychlak Stefania 2a, 17, suma punktów 152, miejsce 30 – dyplom uznania
4. Moser Wojciech 2d, 15, suma punktów 148, miejsce 32 – dyplom uznania
5. Błaszkowska Emilia 2d, 2, suma punktów 135, miejsce – 38 – dyplom uznania
6. Chylak Franciszek 2c , 3, suma punktów 113, miejsce 49 – dyplom uznania
7. Utrata Tatiana 2a, 21, suma punktów 94, miejsce 59 – dyplom uznania
Język angielski - kl. 3
1. Rejniak Marcin 3d, 15, suma punktów 190, miejsce 11 – dyplom laureata
2. Sajdych Anna, 3a, 14, suma punktów 188, miejsce 12 – dyplom laureata
3. Radecka Amelia, 3a, 12, suma punktów 181, miejsce 15 – dyplom laureata
4. Tycz Wojciech 3c, 20, suma punktów 166, miejsce 23 – dyplom uznania
5. Śliwińska Aleksandra, 3c, 19, suma punktów 163, miejsce 24 – dyplom uznania
6. Puncewicz Dominik, 3c, 17, suma punktów 157, miejsce 27 – dyplom uznania
7. Dudzińska Joanna 3d, 6 , suma punktów 157, miejsce 27 – dyplom uznania
8. Martyniuk Daryna, 3b, 10, suma punktów 154, miejsce 29 – dyplom uznania
9. Chądzyński Wojciech 3d, 4, suma punktów 147, miejsce 32 – dyplom uznania
10. Kędzierski Krzysztof, 3c, 8, suma punktów 126, miejsce 43 – dyplom uznania
11. Repetowska Zuzanna, 3d, 16, suma punktów 123, miejsce 44 – dyplom uznania
12. Reczek Hanna 3b, 15, suma punktów 116, miejsce 48 – dyplom uznania
13. Kępińska Wiktoria 3b, 4, suma punktów 108, miejsce 52 – dyplom uznania
14. Bochenek Natalia, 3a, 3, suma punktów 89, miejsce 61 – dyplom uznania
15. Anyszka Natalia, 3d, 1, suma punktów 87, miejsce 62– dyplom uznania
Wszystkim uczniom biorącym udział w konkursie serdecznie gratuluję i zapraszam na kolejne zmagania w przyszłym roku szkolnym.
Agata Cygan
Panel dyskusyjny pt. "Norwid a współczesność"
Rozpoczynamy projekt "Cyprian Kamil Norwid?Obecny!", dofinansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. We wtorek 15 czerwca w Szkole Podstawowej nr 109 w Warszawie odbył się panel dyskusyjny z badaczami życia i twórczości Cypriana Kamila Norwida dr hab. Karolem Samselem i prof. dr hab. Wiesławem Rzońcą. Moderatorem spotkania była mgr Urszula Plust. Próbowano udzielić odpowiedzi na pytanie "Norwid a współczesność", jak Norwid może inspirować współczesnych, jak i czy może wpływać na postawy patriotyczne dzisiejszego młodego pokolenia oraz mieć wpływ na wrażliwośc artystyczną współczesnych.
W MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE HISTORYCZNO- PLASTYCZNYM "JADWIGA I JAGIEŁŁO. DWA SERCA, DWA KRAJE I WSPÓLNA HISTORIA…."
Uczeń klasy 4b Patryk Filipczuk został wyróżniony w kategorii klas 4-8.
Serdecznie gratuluję sukcesu!
Katarzyna Strzelczyk- nauczyciel historii
Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa nr 11 im. św. Jadwigi Królowej Polski w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Mysłowicach. Cel konkursu: -popularyzowanie wiedzy dotyczącej życia i działalności św. Królowej Jadwigi, -inspirowanie do twórczych działań, -kształtowanie umiejętności przekazywania w formie plastycznej swoich przemyśleń, -interpretacja wydarzeń historycznych w formie graficznej– komiks, -kształtowanie przyjaźni między narodami, -kształtowanie szacunku do historii i kultury, -przygotowywanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w kulturze.
Konkurs adresowany był do uczniów szkół podstawowych z Polski oraz Litwy. Warunkiem udziału w konkursie było samodzielne wykonanie komiksu ukazującego np. związki Polski i Wielkiego Księstwa Litewskiego za czasów panowania Królowej Jadwigi i Księcia Jagiełły.
O patronat honorowy zostali poproszeni: Ambasador Litwy w Polsce Eduardas Borisovas;Prezydent Miasta Mysłowice – Dariusz Wójtowicz; Ksiądz Prałat Zdzisław Sochacki – Proboszcz Parafii Archikatedralnej na Wawelu; Ksiądz Proboszcz Parafii pw. św. Benedykta w Tychach – Michał Psiuk.
Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat
Szanowni Rodzice,
od dnia 7 czerwca rodzice mogą rejestrować na szczepienie dzieci, które ukończyły 12. rok życia. Wcześniej została uruchomiona rejestracja dla uczniów w wieku 16 i 17 lat.
Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. Po zakończeniu wakacji szczepienia przeciw COVID-19 będą mogły być realizowane w trybie mobilnym na terenie placówek oświatowych. Będą je wykonywały podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. Szczepienia będą realizowane według ustalonego harmonogramu, który obejmie także działania informacyjne w szkołach
i placówkach.Dodatkowo Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Ministerstwem Zdrowia przygotowało rekomendacje dotyczące przygotowania się ucznia do szczepienia. W załączeniu przekazujemy komunikat MEiN dotyczący szczepień uczniów w wieku 12-18 lat oraz dodatkowe materiały informacyjne. Prosimy o udostępnienie ich rodzicom oraz nauczycielom z Państwa placówki. Działania informacyjne dotyczące szczepień w szkołach
i placówkach będziemy kontynuować w kolejnych tygodniach.Z wyrazami szacunku,
Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEiN
szczepienia_uczniow_w_wieku_12-18_lat_informacje_dla_szkol.docx
kwestionariusz_wstepnego_wywiadu_przesiewowego_przed_szczepieniem_osoby_niepelnoletniej_przeciwc.pdf
eduresized_szczepienia_uczniow_w_wieku_12-18_lat_informacje_dla_szkol_i_placowek-plakat.png
eduresized_szczepienia_uczniow_w_wieku_12-18_lat_rekomendacje_dla_rodzicow-plakat.png
Archiwum Aktualności
Aktualności
- 25 IV ŚWIATOWY DZIEŃ PINGWINA- Przyjaciel z mroźnej krainy
- BUDŻET OBYWATELSKI - dla klas 0-3
- DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO w kl. 1-3
- Kampania Rowerowy Maj 2024 zbliża się wielkimi krokami...
- 27 IV - Wawerskie Sprzątanie Lasu
- 23 IV Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- 22 IV - Dzień Ziemi
- ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ Akcja społeczno – edukacyjna „Żonkile”
- 15 IV - Międzynarodowy Dzień Kombatanta
- SP 109-tka Szkołą w Sąsiedztwie - apel
- DZIEŃ OTWARTY
- Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- #podcast #psychogadki
- Program "Sportowe Talenty"
- WOLONTARIUSZE W AKCJI...
- 27 III - Międzynarodowy Dzień Teatru
- PODARUJ 1,5% podatku dla SP 109
- #dzienbezplecaka #dzienempatii
- #naukawruchu #QRkody #webquest #lekcjekulturowe
- Wiosenna edycja Olimpiady Olimpusek z j. angielskiego dla kl. 1-3.