Spotkania z rodzicami w ramach Dnia Otwartego (m.in. przekazanie informacji o zagrożeniach):
08.12.2020 - 0a, 0b, 0c, 0d
09.12.2020 - klasy I-IV
10.12.2020 - klasy V-VIII
Spotkania z rodzicami w ramach Dnia Otwartego (m.in. przekazanie informacji o zagrożeniach):
08.12.2020 - 0a, 0b, 0c, 0d
09.12.2020 - klasy I-IV
10.12.2020 - klasy V-VIII
Środki finansowe potrzebne na realizację pomysłów mieszkańców pochodzą z budżetu miasta. Kwota przeznaczona na budżet obywatelski w Dzielnicy Wawer: 2 807 253 zł
Harmonogram
Zgłaszanie projektów: od 1 grudnia 2020 r. do 25 stycznia 2021 r.
Ocena zgłoszonych projektów: od 26 stycznia do 4 maja 2021 r.
Składanie odwołań: od 4 do 11 maja 2021 r.
Rozpatrywanie odwołań: od 4 do 31 maja 2021 r.harmonogram.jpg
Głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwca 2021 r.
Ogłoszenie wyników: 14 lipca 2021 r.
Realizacja projektów: 2022 r.
Kontakt: Koordynator ds. budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Wawer
Dorota Głażewska
Tel. 022 443 68 69
do pobrania -->>
formularz_zgloszeniowy_2022.docx
Nauka zdalna w szkołach przedłużona do 3 stycznia 2021 r.
Stacjonarne funkcjonowanie szkół zostaje ograniczone do 3 stycznia 2021 r. - poza pewnymi wyjątkami. Już od 30 listopada 2020 r. będzie można prowadzić zajęcia sportowe w szkołach sportowych oraz praktyczną naukę zawodu w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe.
43.89 KB
16.13 KB
W tym roku szkolnym ferie zimowe dla uczniów z całego kraju odbędą się w jednym terminie i potrwają od 4 do 17 stycznia 2021 r. 27 listopada br. Minister Edukacji i Nauki podpisał stosowne rozporządzenie w tej sprawie.
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-9
Uczniowie klas 4 – 8 naszej szkoły, dzięki współpracy dzielnicy Wawer z Wydziałem Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej, korzystają ze wsparcia edukacyjnego i podnoszą swoje umiejętności matematyczne rozwiązując zadania w systemie zeszyt.online. Program ten doskonałą formą pomocy nauki matematyki zarówno uczniom słabszym jak i tym najlepszym. Zeszyt.online to platforma e-lerningowa, na którą logują się uczniowie i rozwiązują zadania. Loginy i hasła uczniowie otrzymali od swoich nauczycieli matematyki.
Zeszyt.online to innowacyjny system, który dzięki sztucznej inteligencji dostosowuje poziom trudności zadań do wiedzy ucznia. Sztuczna inteligencja stara się wykrywać problemy uczniów i tak kieruje doborem zadań, aby uczeń sam był w stanie zrozumieć przyczynę swojego błędu i się poprawić, jak również samodzielnie rozwiązać zadanie, które wcześniej było dla niego za trudne. Uczniowie zdolni otrzymują zadania trudniejsze, dostosowywane do swoich możliwości i aktualnych kompetencji. Dlatego ważne jest aby uczeń rozwiązywał zadania samodzielnie, w przeciwnym razie system dopasuje się do osoby która rozwiązuje zadania za niego.
System nie podaje od razu gotowych rozwiązań, tylko tak prowadzi ucznia, aby ten samodzielnie był w stanie udzielić właściwej odpowiedzi.
Nad zeszytem.online od kilku lat pracuje zespół naukowców Wydziału Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej. System jest ciągle udoskonalany.
Joanna Lewicka
Z ogromną przyjemnością ogłaszamy, że II warszawski konkurs plastyczny „W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI” został rozstrzygnięty.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i zapraszamy do udziału w przyszłym roku w kolejnej edycji konkursu.
Poniżej lista zwycięzców i galeria nagrodzonych prac.
KLASY PIERWSZE
MIEJSCE 1
Jakub Jędrzejewski, SP NR 172, terapeuta BARBARA ŻBIKOWSKA
MIEJSCE 2
Brayan Kaszyński, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
MIEJSCE 3
Bartosz Skubida, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
WYRÓŻNIENIE
Mateusz Krukowski, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
KLASY DRUGIE
MIEJSCE 1
Amelia Stein, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
MIEJSCE 2
Sandra Bazylczuk, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
MIEJSCE 3
Kacper Krawczyk, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
WYRÓŻNIENIE
Kalina Sobczak, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Tomasz Szczepaniak, SP NR 222, terapeuta MONIKA ŚCIUBA
Tomasz Skowyrski, SP NR 172, terapeuta MONIKA SKOŁOŻYŃSKA
Lew Cichocki, SP NR 222, terapeuta MONIKA ŚCIUBA
KLASY TRZECIE
MIEJSCE 1
NU YENNHI TON, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
PHAM YEN NHI, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
MIEJSCE 2
Małgorzata Sitkiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Emilia Zawistowska, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
MIEJSCE 3
Weronika Lepianka, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
WYRÓŻNIENIE
Szymon Gulina, SP NR 172, terapeuta KATARZYNA KORCZYŃSKA
Anna Wyszkowska, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
UWAGA: Zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy po odbiór nagród i dyplomów do sekretariatu po ogłoszeniu zakończenia nauczania zdalnego.
Organizatorki konkursu:
Sylwia Łasek-Marmur
Dagmara Chojnacka
Z przyjemnością informujemy, że I warszawski konkurs plastyczny „Palcem malowane” został rozstrzygnięty.
Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie, zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych edycjach konkursu.
Poniżej lista zwycięzców oraz galeria nagrodzonych prac.
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
WYRÓŻNIENIE:
Jeremi Krajanowski, SP NR172, terapeuta BARBARA ŻBIKOWSKA
KLASY PIERWSZE
MIEJSCE 1
Krzysztof Chaja , SP NR 128, terapeuta AGNIESZKA BIAŁKOWSKA
MIEJSCE 2
Kamil Łapacz , SP NR 128, terapeuta AGNIESZKA BIAŁKOWSKA
ALICJA MIŚKIEWICZ , SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
MIEJSCE 3
Helena Korolczuk, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Milena Woźniak , SP NR 143, terapeuta BOŻENA ADAMCZYK
WYRÓŻNIENIE
Jan Hałasiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
KLASY DRUGIE
MIEJSCE 1
Zofia Dopadko , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA
MIEJSCE 2
Krzysztof Gajewski, SP NR 124, terapeuta BARBARA FRELEK
MIEJSCE 3
Franciszek Siedlarz , SP NR 124, terapeuta MAŁGORZATA ZAMBRZYCKA CHODNICKA
WYRÓŻNIENIE
Wojciech Michalec, SP NR 109, terapeuta DAGMARA CHOJNACKA
Zofia Hałasiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Marcin Skomra, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
KLASY TRZECIE
MIEJSCE 1
Anna Wyszkowska , SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
MIEJSCE 2
Aleksander Żółtek , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA
MIEJSCE 3
Karol Byś , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA
WYRÓŻNIENIE:
Daryna Martyniuk, SP NR 109 , terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
Urszula Pałczyńska, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
UWAGA: Nagrody oraz dyplomy będzie można odebrać w sekretariacie szkoły po zakończeniu nauczania zdalnego.
Organizatorki konkursu:
Sylwia Łasek-Marmur
Dagmara Chojnacka
Z okazji zbliżającego się (bo już 25 listopada ) Wielkimi Misiowymi Krokami Światowego Dnia Pluszowego Misia, będącego jednocześnie 118 urodzinami pierwszego pluszowego Misia który pojawił się na rynku zabawkarskim w 1902 r., jak co roku biblioteka szkolna zaprasza wszystkich do udziału w Misiowym Święcie - Tym razem w wymiarze wirtualnym.
Na pewno każdy z Was - a zwracam się i do Was - Małych i do Was - Dużych - ma swojego ulubionego pluszowego Misia. Może to być zupełnie zwyczajny mały bury Miś przesiadujący na kanapie albo w pudle z zabawkami. Może to być piękny kolorowy Niedźwiedź zajmujący główne miejsce w domu - takie miejsce, które rzuca się w oczy już przy samym wejściu. Może to być zupełnie malutki Misio, którego nosimy na szczęście, w portfelu lub w kieszeni. Czy wreszcie - może to być któryś z Wielkich i Sławnych Misiów, o których mówi się wszędzie i o których głośno niemal w każdej części świata - np. Kubuś Puchatek, Miś Paddington albo Miś Uszatek. Może to być Miś, który posiada jakieś piękne, ważne imię ku czci i pamięci zacnych przodków, a może to być Miś zupełnie bez imienia ...
W ramach konkursu proszę o sfotografowanie siebie i swojego Misia, może w sposób szczególnie wyjątkowy, w specjalnej dekoracji (aranżacji). Powstanie niezwykła Wirtualna Galeria Misiów. Nagrodą dla każdego będzie umieszczenie Jego Misia w Misiowej Galerii 109-tki.
Zdjęcia przesyłajcie mailem na adres biblioteki szkolnej biblioteka.sp109.waw@gmail.com
Termin nadsyłania fotografii: do 30 listopada 2020 r.
Inicjatorka Misiowego Sietowania w 109- tce - pani Barbara Michałek - ze swoim 40 letnim - pluszowym misiem .
SŁAWNE MISIE - może jakiś Miś został pominięty ? --->>> proszę o inormację na adres biblioteki
Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że zdecydowano o kontynuacji nauki zdalnej do 23-24 grudnia 2020 r.
Została podjęta również decyzja, że przerwa edukacyjna w szkołach będzie trwała od 4 do 17 stycznia 2021 r. dla wszystkich i zastąpi dotychczasowe ferie zimowe.
Tegoroczny wypoczynek będzie się jednak różnił od pozostałych. Dzieci i młodzież pozostaną w domach, ze względu na zakaz organizacji wyjazdów na ferie zimowe.
Źródło: Kancelaria Premiera
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 19 listopada 2020 dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, wydane na podstawie art. 8a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374, 567 i 1337).
czytaj więcej >>>>10ak-rozporzadzenie_z_dnia_19.11.2020-1.pdf
W 2021 roku egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny będą przeprowadzone wyjątkowo na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej.
Prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych – 20-27 listopada br.
Mamy opracowaną propozycję wymagań egzaminacyjnych z poszczególnych przedmiotów egzaminacyjnych, którą chcemy teraz poddać publicznej dyskusji. Zmianie powinny ulec również arkusze egzaminacyjne, chcemy pokazać na czym te zmiany będą polegały. Do końca grudnia będą gotowe przepisy, a także aneksy do informatorów, dzięki którym można spokojnie przygotować się do egzaminów.
Wymagania egzaminacyjne to istotne wytyczne dla nauczycieli i uczniów. Dzięki nim wiadomo, jakie wiadomości i umiejętności będą sprawdzane w zadaniach egzaminacyjnych oraz co należy z lat wcześniejszych powtórzyć do egzaminu. Wprowadzone rozwiązania pozwolą również na większy komfort pracy nauczycielom.
19 listopada zakończył się pierwszy etap prac zespołów ekspertów, którzy od października br. pracowali nad opracowaniem wymagań egzaminacyjnych.
Minister Edukacji i Nauki, po analizie wyników ubiegłorocznych egzaminów i biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiczną, uznał, że w 2021 r. egzaminy powinny być przeprowadzone na podstawie zawężonego zakresu wymagań podstawy programowej. Podjął również decyzję o powołaniu zespołów eksperckich, których zadaniem było opracowanie propozycji wymagań egzaminacyjnych. Członkami tych zespołów zostali eksperci w zakresie każdego przedmiotu: nauczyciele - praktycy, nauczyciele akademiccy, przedstawiciele CKE i okręgowych komisji egzaminacyjnych.
Zadaniem zespołów było przeanalizowanie obowiązujących podstaw programowych oraz stworzenie – na ich podstawie – wymagań egzaminacyjnych dla poszczególnych przedmiotów w zakresie obu egzaminów. Podczas tych prac eksperci przeprowadzili również konsultacje międzyprzedmiotowe, tak aby wymagania egzaminacyjne dla pokrewnych przedmiotów, np. biologii i chemii, wiedzy o społeczeństwie oraz geografii, były skorelowane i spójne. Efektem pracy zespołów jest przygotowana propozycja wymagań egzaminacyjnych na rok szkolny 2020/2021. Co istotne zmiana ta będzie dotyczyła egzaminów wyłącznie w bieżącym roku szkolnym (2020/2021).
Od 20 listopada br. rozpoczynamy prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych. Na uwagi i opinie merytoryczne czekamy do 27 listopada pod adresem: prekonsultacje@men.gov.pl. Wszystkie przesłane opinie zostaną przekazane zespołom, które w kolejnym etapie prac dokonają analizy propozycji i zmodyfikują projekt.
Wymagania egzaminacyjne zostaną ogłoszone w grudniu br. w formie rozporządzenia. Również w grudniu rozpoczną się szkolenia dla doradców metodycznych i nauczycieli, organizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Dodatkowo dyrektor CKE opublikuje aneksy do informatorów, zawierające m.in. opisy zmian w formułach arkuszy, zmodyfikowane zakresy struktur gramatycznych dotyczące egzaminów z języków obcych nowożytnych oraz listy lektur do egzaminów z języków mniejszości narodowych, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego.
Po opublikowaniu ostatecznej wersji wymagań egzaminacyjnych, opracowane zostaną arkusze próbnego egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego. Następnie zostaną one udostępnione szkołom i zdającym w marcu 2021 r., na około 2 miesiące przed egzaminami w maju 2021 r.
Warto podkreślić, że w przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2021 r. uczniowie będą mieli więcej czasu na opanowanie i powtórzenie zredukowanego zakresu wymagań, ponieważ w 2021 r. egzamin ten odbędzie się w ostatnim tygodniu maja, a nie jak w roku 2019 – w kwietniu.
Przygotowane przez ekspertów wymagania egzaminacyjne są oparte na wymaganiach ogólnych i szczegółowych podstawy programowej kształcenia ogólnego. W swoim zakresie uwzględniają one jednak specyficzną sytuację edukacyjną na przestrzeni ostatnich trzech lat szkolnych. Wymagania egzaminacyjne nie określają zakresu kształcenia. Nie ograniczają także w żaden sposób możliwości i zakresu realizacji podstawy programowej jako takiej. Określają natomiast treści – zakres wiadomości i umiejętności, których opanowanie będzie w 2021 r. sprawdzane w zadaniach egzaminacyjnych odpowiednio egzaminu ósmoklasisty czy maturalnego.
Co istotne, nauczyciel realizuje program nauczania uwzględniający wymogi podstawy programowej. Jednocześnie w związku z ustaleniem nowych wymagań egzaminacyjnych na 2021 r. w sposób szczególny zwraca uwagę na te treści kształcenia, które zostały wskazane jako wymagania egzaminacyjne.
Wprowadzenie na potrzeby egzaminów w 2021 r. wymagań egzaminacyjnych wiąże się z modyfikacją formuły arkuszy egzaminacyjnych. Zmiana ta będzie dotyczyła m.in.:
w przypadku egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego:
w przypadku egzaminu ósmoklasisty z matematyki:
w przypadku egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego:
w przypadku egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym:
w przypadku egzaminu maturalnego ze wszystkich przedmiotów na poziomie rozszerzonym:
W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych dyrektorzy szkół mogą umożliwić uczniom klas ósmych oraz klas maturalnych konsultacje indywidualne lub w małych grupach.
Prezentacja – Zmiany_na_egzaminie_ósmoklasisty_i_egzaminie_maturalnym_w_2021.pdf 3.56MB
Departament Informacji i PromocjiMinisterstwo Edukacji Narodowej
20.11.2020
20 listopada br. rozpoczynamy prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych dotyczących egzaminu maturalnego oraz egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021. Wszystkie nadesłane uwagi zostaną przekazane zespołom, które w kolejnym etapie prac dokonają analizy propozycji i zmodyfikują projekt. Na merytoryczne opinie czekamy do 27 listopada. Prekonsultacje to efekt zmiany w egzaminach ósmoklasisty i maturalnym, które w roku szkolnym 2020/2021 zostaną wyjątkowo przeprowadzone na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej.
Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało propozycje wymagań egzaminacyjnych dotyczących egzaminu maturalnego oraz egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021.
Na merytoryczne uwagi i opinie w dotyczące tej propozycji czekamy do 27 listopada br.
Prosimy przesyłać je na adres mailowy prekonsultacje@men.gov.pl
Wszystkie przesłane opinie zostaną przekazane zespołom, które w kolejnym etapie prac dokonają analizy propozycji i zmodyfikują projekt.
Osoby przekazujące uwagi prosimy o zapoznanie się z klauzulą RODO.
Prekonsultacje to efekt zmiany w egzaminach ósmoklasisty i maturalnym, które w roku szkolnym 2020/2021 zostaną wyjątkowo przeprowadzone na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej. Informację w tej sprawie ogłosił wczoraj, 19 listopada br. Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek podczas konferencji prasowej.
Wymagania egzaminacyjne zostaną ogłoszone w grudniu br. w formie rozporządzenia.
Również w grudniu rozpoczną się szkolenia dla doradców metodycznych i nauczycieli, organizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Dodatkowo dyrektor CKE opublikuje aneksy do informatorów, zawierające m.in. opisy zmian w formułach arkuszy, zmodyfikowane zakresy struktur gramatycznych dotyczące egzaminów z języków obcych nowożytnych oraz listy lektur do egzaminów z języków mniejszości narodowych, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego.
Więcej informacji na temat zmian w egzaminach w roku szkolnym 2020/2021 w komunikacie MEN dostępnym na stronie.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY – wymagania egzaminacyjneE8_Wymagania.pdf 0.51MB
EGZAMIN MATURALNY – wymagania egzaminacyjneEM_Wymagania.pdf 1.50MB
I. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 109 w Warszawie
Pani Monika Zimny - pokój nr 101 A (wejście główne do szkoły)
Ze względu na sytuację epidemiologiczną konsultacje stacjonarne zostają zawieszone.
Odbywają się obecnie online - Ms Teams - MZimny@eduwarszawa.pl Zapisy przez dziennik elektroniczny Librus lub telefonicznie /22/ 277 11 57
II. PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA NR 17
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 17 otwarta dla potencjalnych klientów konsultacji z doradztwa zawodowego.
ul. Żegańska 1a 04 - 713 Warszawa
tel./fax. 22 27 72 000
e-mail: ppp17@edu.um.warszawa.pl
Najlepiej jest dzwonić w godzinach pracy doradczyń (wskazane poniżej).
Jeśli nie będą mogły odebrać telefonu, to oddzwonią na pozostawiony w sekretariacie numer i umówią się na konsultację /diagnozę.
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna zaprasza również na trening antystresowy dla ósmoklasistów.
Nowa edycja treningu ruszy po nowym roku. Zajęcia będą odbywać się w piątki i obejmą 7 spotkań po 45 minut.
Godziny pracy Pani Janiny Mąki:
Godziny pracy Pani Pauli Wojtyńskiej:
III. CENTRUM ROZWOJU DORADZTWA ZAWODOWEGO WCIES
Indywidualne konsultacje dla uczniów prowadzone przez doradców zawodowych.
Konsultacje odbywają się przez Internet, z wykorzystaniem komunikatora Teams oraz stacjonarnie.
Obecnie ze względu na sytuację epidemiologiczną konsultacje stacjonarne zostają zawieszone.
Zapisów do doradców zawodowych z Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego WCIES można dokonać elektronicznie:
https://crdz.wcies.edu.pl/index.php/indywidualne-konsultacje-z-doradcami-zawodowymi
Osoby zapisane na spotkanie zdalne, dzień wcześniej, otrzymają na podany przy zgłoszeniu adres mailowy, link do spotkania.
Doradca zawodowy - Monika Zimny
Szanowni Państwo, w załączeniu informacja z Biura Edukacji wraz z linkami dostępu do darmowych warsztatów dla rodziców - Jak pomóc swojemu dziecku w korzystaniu z usługi Office 365 Education oraz Microsoft Teams w trakcie zdalnego nauczania?
Termin: 23 listopada 2020 r. (poniedziałek), godz. 18:00 –20:00
Prowadzący: Artur Rudnicki – Konsultant Microsoft ds. Edukacji, wicedyrektor w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu
Tematyka:
Link do spotkania:
CZYTAJ więcej >>>>>>
Jak_pomoc_dziecku_w_korzystaniu_z_uslugi_Office_365_Education_oraz_Microsoft_Teams_(3).docx
Z wyrazami szacunku
Hanna Ratańska-Szot
Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało praktyczny poradnik dotyczący zdalnej edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej. W materiale zebrano wskazówki dotyczące planowania i organizacji czasu spędzanego z dzieckiem w domu oraz odnośniki do materiałów, które mogą być wykorzystywane do nauki na odległość. W poradniku przedstawiono także praktyczne porady na temat wczesnego wspomagania rozwoju realizowanego w warunkach domowych. Z publikacji mogą korzystać rodzice oraz nauczyciele uczniów z klas I-III szkoły podstawowej.
Z poważaniem
Anna OstrowskaRzecznik Prasowy MEN
W tym roku już po raz dziesiąty w dniu 18 listopada w całej Europie obchodzimy Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach (EDWA) , ustanowiony przez Komisję Europejską w 2008 roku.
http://antybiotyki.edu.pl/edwa/index.php
Celem Dnia jest promowanie wiedzy na temat odpowiedzialnego stosowania antybiotyków oraz zwiększenie świadomości, jakim zagrożeniem dla zdrowia każdego z nas jest zjawisko antybiotykooporności. Następujące informacje stanowią najistotniejsze przesłania kampanii:
Więcej informacji: https://tiny.pl/72w8x
W Polsce organizacją Europejskiego Dnia Wiedzy o Antybiotykach i propagowaniem jego celów zajmuje się Narodowy Instytut Leków, w ramach programu zdrowotnego Ministerstwa Zdrowia pn. „Narodowy Program Ochrony Antybiotyków na lata 2016-2020”. Szczegółowe informacje o tegorocznych obchodach Europejskiego Dnia Wiedzy o Antybiotykach w Polsce, znajdują się na stronie internetowej „Narodowego Programu Ochrony Antybiotyków” http://www.nil.gov.pl/edwa/
pismo_z_Narodowego_Instytutu_Lekow.pdf
Szkolne etapy konkursów przedmiotowych z historii, fizyki, biologii, wiedzy o społeczeństwie, geografii i chemii odbywają się na terenie szkoły wg harmonogramu:
16 listopada 2020 r. - historia (godz. 9.00) i fizyka (godz. 12.00),
19 listopada 2020 r. - biologia (godz. 9.00) i wiedza o społeczeństwie (godz. 12.00),
20 listopada 2020 r. - geografia (godz. 9.00) i chemia (godz. 12.00).
Kopia_Uaktualniony_harmonogram_konkursow_przedmiotowych_-_etap_szkolny.xlsxinformacja_dla_dyrektorow_ws_konkursow-1.pdf
W tym roku szkolnym etapy rejonowe konkursów przedmiotowych odbywać się będą w macierzystych szkołach uczniów.W załączeniu harmonogram etapu rejonowego konkursów przedmiotowych.
Harmonogram_etap_rejonowy_1_ze_zmianami.pdf
Wawerskie szkoły przystapiły do PROGRAMU WSPARCIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO, który realizowany będzie przy współpracy z Instytutem Edukacji Pozytywnej. Instytut Edukacji Pozytywnej w ramach „Szkolnego Programu Wsparcia Zdrowia Psychicznego” realizować będzie szereg form pomocy i zajęć zarówno dla najmłodszych, jak i dla uczniów starszych klas w szkole podstawowej oraz licealnych. Także dla rodziców przygotowno pakiet spotkań w formie on-line.
W załączniku harmonogram wsparcia wraz z krótkim opisem, a szczegółowe informacje w wiadomościach w dzienniku LIBRUS.
URODZINY PLUSZOWEGO MISIA
“Dzieci lubią Misie, Misie lubią dzieci”
25 listopada obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia, z tej okazji Świetlica SP 109 zaprasza do udziału w konkursie.
Konkurs plastyczny dla uczniów klas I-III
Cele konkursu:
Regulamin konkursu:
Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie pracy plastycznej w dowolnej formie plastycznej. Uczestnik składa tylko jedną pracę z wybranej przez siebie kategorii.
Uczestnik przesyła zdjęcie wykonanej pracy na adres:
Koordynator konkursu
Aleksandra Floriańska
W historii Polski, tak się składa
Był kiedyś ponad wiek niewoli
Jedenastego listopada
Nasz kraj z niewoli się wyzwolił
I wtedy myśl powstała taka
By, przez szacunek dla przyszłości
Ten dzień na zawsze, dla Polaka
Pozostał Dniem Niepodległości.
11 listopada 1918 r., po latach wysiłków i zmagań wielu patriotów, Polska powróciła na mapę Europy jako suwerenne państwo. Walka o niepodległość silnie wpisywała się w codzienność tych, którzy ciężko pracowali, uczyli się, dbali o rozwój gospodarki i życia społecznego, częstokroć będąc z tego powodu szykowanymi, aresztowanymi i prześladowanymi. Starania o niepodległość naznaczone są również trudem i pracą Polaków na emigracji, którzy tak wytrwale kultywowali polskość, rozwijając z myślą o niej myśl polityczną czy polską kulturę.
Polska powstała w chwili klęski zaborców w I wojnie światowej. 11 listopada dekretem Rady Regencyjnej Józef Piłsudski otrzymał naczelne dowództwo nad wojskiem. Trzy dni później gremium to rozwiązało się, przekazując Naczelnikowi pełnię władzy nad odbudowującym się państwem.
11 listopada przypada Święto Niepodległości, ustanowione na mocy ustawy z dnia 23 kwietnia 1937 r. Zostało zniesione po II wojnie światowej – w 1945 r. – a następnie przywrócone ustawą z dnia 15 lutego 1989 r.
Katarzyna Strzelczyk -nauczyciel historii
Powered by aSc EduPage