• 23 VI DZIEŃ OJCA

            W Polsce Dzień Ojca przypada 23 czerwca, ale to święto znane jest także w wielu innych krajach. Na przykład w Wielkiej Brytanii i Holandii, Dzień Ojca obchodzony jest w tym samym dniu co w Stanach Zjednoczonych – w trzecią niedzielę czerwca.

            W niektórych krajach katolickich święto ojców przypada w dniu opiekuna Świętej Rodziny św. Józefa, a więc 19 marca. W Niemczech Vatertag obchodzony jest w dniu uroczystości Wniebowstąpienia Pańskiego (Christi Himmelfahrt), który przypada na 39. dzień po Niedzieli Wielkanocnej. Dodatkowo w tym kraju święto ojców z czasem przeistoczyło się w Dzień Mężczyzn. Również czwartkowe święto kościelne Wniebowstąpienia Pańskiego (zwane Himmelfahrt) upływa w Niemczech pod znakiem Dnia Ojca. W tym dniu ojcowie najczęściej spotykają się we własnym gronie i wspólnie spędzają swoje święto. W Holandii w Dniu Ojca, to „głowa rodziny" znajduje się w centrum uwagi. Najczęściej otrzymuje śniadanie do łóżka oraz drobne upominki od dzieci. W Finlandii w tym dniu wywieszane są flagi, dzieci wręczają prezenty, zaś kobiety przygotowują uroczysty obiad. W niekórych krajach, m. in. Finlandii czy Kanadzie, wydarzenie jest również okazją do uczczenia pamięci dziadków oraz nieżyjących krewnych płci męskiej.

            Pomysł ustanowienia Dnia Ojca pochodzi z małej miejscowości Spokane w Stanach Zjednoczonych. Jedna z mieszkanek, Sonora Louise Smart Dodd, postanowiła podziękować swojemu tacie za włożony trud w samotne wychowywanie sześciorga dzieci. W 1910 roku córka weterana wojennego poprosiła miejscowego duchownego o poświęcenie 5 czerwca jako Dnia Ojca, bowiem w tym dniu jej ojciec miał urodziny. Duchowny nie zdążył na czas z formalnościami, więc uroczystość odbyła się w trzecią niedzielę czerwca. Tak narodziła się idea uhonorowania wszystkich ojców na świecie. Święto zostało zaakceptowane przez prezydenta Calvina Coolidge’a w 1924 roku, choć na większą skalę obchodzone jest od 1966 roku. Prezydent USA Lyndon B. Johnson wydał wtedy pierwszą proklamację ku czci ojców, wyznaczając trzecią niedzielę czerwca na Father's Day. Oficjalne święto ustanowił sześć lat później prezydent Richard Nixon.Od tego czasu, coraz więcej krajów przyłączyło się do obchodów Dnia Ojca.

            Według polskich zwyczajów, w tym dniu dzieci wykonują laurki i wręczają ojcom upominki, np. skarpety, gadżety do samochodu, narzędzia. Niestety, w Polsce Dzień Ojca nie jest tak samo celebrowany jak Dzień Matki. Ale coraz częściej zachęca się do równych obchodów obu świąt zwłaszcza, że Dzień Ojca jest okazją do wspólnego spędzenia czasu rodziców i dzieci.

        • Zakończenie roku szkolnego klas VIII
          • Zakończenie roku szkolnego klas VIII

            Zakończenie roku szkolnego 2020/2021 dla klas VIII odbędzie się 22 czerwca (wtorek) o godzinie 16.30 na dużej sali gimnastycznej.

            W dniu 25 czerwca (piątek) uczniowie odbierają świadectwa ukończenia szkoły wg harmonogramu:

            8A godzina 8.00-8.30 sala M202

            8B godzina 8.30-9.00 sala 222

            8C godzina 9.00-9.30 sala M203

            8D godzina 9.30-10.00 sala M201

            Uczniowie korzystają z wejścia głównego do szkoły.

             

            UWAGA!

            Spotkania klas z wychowawcą odbywają się bez udziału rodziców.

            Na inaugurację zapraszamy przedstawicieli Rady Rodziców (trójki klasowe).

            Obowiązuje reżim sanitarny!

            W przestrzeni wspólnej maseczki są obowiązkowe (odpowiednio założone)

            Dezynfekcja rąk w wejściu do szkoły obowiązkowa.

            W przestrzeni wspólnej obowiązuje zachowanie dystansu społecznego.

            Rodzice nie wchodzą do budynku szkolnego.

             

             

          • OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA JĘZYKA ANGIELSKIEGO „OLIMPUSEK”

            Z wielką dumą i radością informuję o wynikach naszych najmłodszych uczniów kl. 1-3 w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego  OLIMPUSEK – edycja wiosenna.

            Olimpiada OLIMPUSEK, to konkurs dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Polega na rozwiązaniu zintegrowanego sprawdzianu zróżnicowanego dla poszczególnych klas. Treść sprawdzianu uwzględnia elementy edukacji polonistycznej, społeczno-przyrodniczej i matematycznej. Odrębnym sprawdzianem jest test z języka angielskiego.

            Łącznie w edycji wiosennej wzięło udział 29 naszych uczniów z  klas 1-3,  7 z  nich uzyskała status laureata, pozostałym zabrakło niewiele punktów.

            Test konkursowy składał się z 21 pytań. Waga poszczególnych pytań w teście sprawdzającym była jednakowa i wynosiła 10 punktów. Uczeń mógł uzyskać maksymalnie 210 punktów.

            Ogromne brawa dla wszystkich uczniów, którzy wzięli udział.

            Jestem z Was bardzo dumna. Jesteście wspaniali.

             

            Wyniki przedstawiają się następująco:

            Język angielski - kl. 1

            1.         Jaruszek Jan 1b , nr w dzienniku: 5, suma punktów 199,  miejsce 6 – dyplom laureata

            2.         Górecka Hanna  1a, 5, suma punktów 196,  miejsce 8 – dyplom laureata

            3.         Jankowska Julia 1c, 5, suma punktów 179,  miejsce 16 – dyplom uznania

            4.         Smorągiewicz Barbara 1b, 21, suma punktów 176,  miejsce 18 – dyplom uznania

            5.         Krzykała Damian 1b, 10, suma punktów 170,  miejsce 21 – dyplom uznania

            6.         Gronowska Hanna 1b, 4, suma punktów 146,  miejsce 33 – dyplom uznania

            7.         Szynkowski Adam  1b, 22, suma punktów 128,  miejsce 42 – dyplom uznania

             

            Język angielski - kl. 2

            1.         Gajewski Franciszek  2c, 5, suma punktów 190,  miejsce 11 – dyplom laureata

            2.         Szymańska Nina  2c, 19, suma punktów 184,  miejsce 14 – dyplom laureata

            3.         Rychlak Stefania 2a, 17,  suma punktów 152,  miejsce 30 – dyplom uznania

            4.         Moser Wojciech 2d, 15, suma punktów 148,  miejsce 32 – dyplom uznania

            5.         Błaszkowska Emilia 2d, 2, suma punktów 135,  miejsce – 38 – dyplom uznania

            6.         Chylak Franciszek 2c , 3, suma punktów 113,  miejsce 49 – dyplom uznania

            7.         Utrata Tatiana  2a, 21, suma punktów 94, miejsce 59 – dyplom uznania

             

            Język angielski - kl. 3

            1.         Rejniak Marcin  3d, 15, suma punktów  190,  miejsce 11 – dyplom laureata

            2.         Sajdych Anna, 3a, 14, suma punktów  188,  miejsce 12 – dyplom laureata

            3.         Radecka Amelia, 3a, 12, suma punktów  181,  miejsce 15 – dyplom laureata

            4.         Tycz Wojciech  3c, 20, suma punktów 166,  miejsce 23 – dyplom uznania

            5.         Śliwińska Aleksandra, 3c, 19, suma punktów 163,  miejsce 24 – dyplom uznania

            6.         Puncewicz Dominik, 3c, 17, suma punktów 157,  miejsce 27 – dyplom uznania

            7.         Dudzińska Joanna 3d, 6 , suma punktów 157,  miejsce 27 – dyplom uznania

            8.         Martyniuk Daryna, 3b, 10, suma punktów 154,  miejsce 29 – dyplom uznania

            9.         Chądzyński Wojciech 3d, 4, suma punktów 147,  miejsce 32 – dyplom uznania

            10.       Kędzierski Krzysztof, 3c, 8, suma punktów 126,  miejsce 43 – dyplom uznania

            11.       Repetowska Zuzanna, 3d, 16, suma punktów 123,  miejsce 44 – dyplom uznania

            12.       Reczek Hanna 3b, 15, suma punktów 116,  miejsce 48 – dyplom uznania

            13.       Kępińska Wiktoria 3b, 4, suma punktów 108,  miejsce 52 – dyplom uznania

            14.       Bochenek Natalia, 3a, 3, suma punktów 89,  miejsce 61 – dyplom uznania

            15.       Anyszka Natalia, 3d, 1, suma punktów 87,  miejsce 62– dyplom uznania

             

            Wszystkim uczniom biorącym udział w konkursie serdecznie gratuluję i zapraszam na kolejne zmagania w przyszłym roku szkolnym.

            Agata Cygan

          • Panel dyskusyjny pt. "Norwid a współczesność"

               Rozpoczynamy projekt "Cyprian Kamil Norwid?Obecny!", dofinansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. We wtorek 15 czerwca w Szkole Podstawowej nr 109 w Warszawie odbył się panel dyskusyjny z badaczami życia i twórczości Cypriana Kamila Norwida dr hab. Karolem Samselem i prof. dr hab. Wiesławem Rzońcą. Moderatorem spotkania była mgr Urszula Plust. Próbowano udzielić odpowiedzi na pytanie "Norwid a współczesność", jak Norwid może inspirować współczesnych, jak i czy może wpływać na postawy patriotyczne dzisiejszego młodego pokolenia oraz mieć wpływ na wrażliwośc artystyczną współczesnych.

          • W MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE HISTORYCZNO- PLASTYCZNYM "JADWIGA I JAGIEŁŁO. DWA SERCA, DWA KRAJE I WSPÓLNA HISTORIA…."

              Uczeń klasy 4b Patryk Filipczuk został wyróżniony w kategorii klas 4-8.

             Serdecznie gratuluję sukcesu!

                                                      Katarzyna Strzelczyk- nauczyciel historii

            Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa nr 11 im.  św. Jadwigi Królowej Polski w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Mysłowicach. Cel konkursu: -popularyzowanie wiedzy dotyczącej życia i działalności św. Królowej Jadwigi, -inspirowanie do twórczych działań, -kształtowanie umiejętności przekazywania w formie plastycznej swoich przemyśleń, -interpretacja wydarzeń historycznych w formie graficznej– komiks, -kształtowanie przyjaźni między narodami, -kształtowanie szacunku do historii i kultury, -przygotowywanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w kulturze.

               Konkurs adresowany był do uczniów szkół podstawowych z Polski oraz Litwy. Warunkiem udziału w konkursie było samodzielne wykonanie komiksu ukazującego np. związki Polski i Wielkiego Księstwa Litewskiego za czasów panowania Królowej Jadwigi i Księcia Jagiełły.

            O patronat honorowy zostali poproszeni: Ambasador Litwy w Polsce Eduardas Borisovas;Prezydent Miasta Mysłowice – Dariusz Wójtowicz; Ksiądz Prałat Zdzisław Sochacki – Proboszcz Parafii Archikatedralnej na Wawelu; Ksiądz Proboszcz Parafii pw. św. Benedykta w Tychach – Michał Psiuk.

        • XII Finał Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego „Dobre Rady na Elektroodpady – 2021”
          • XII Finał Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego „Dobre Rady na Elektroodpady – 2021”

            I  MIEJSCE  dla JESTEM EKO-SP109 

            XII Finał Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego „Dobre Rady na Elektroodpady – Oddaj mnie w dobre ręce – 2021” odbył się w trybie zdalnym, w piątek 11 czerwca.

            W dotychczasowych dwunastu edycjach konkursu udział wzięły 324 Zespoły Szkolne z terenu całej Polski. W skład tych zespołów weszło 1 939 uczestników. W ramach konkursu zebrano już ponad 646 ton zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i ponad 38 ton zużytych baterii i akumulatorów przenośnych.

            Tegoroczna edycja konkursu Dobre Rady na Elektroodpady, kształtującego proekologiczne postawy uczniów szkół podstawowych w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym oraz zużytymi bateriami i akumulatorami przenośnymi, odbyła się zgodnie z planem mimo obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 i edukacji prowadzonej w trybie zdalnym. Tylko dzięki ogromnemu zaangażowaniu zarówno uczniów biorących udział w konkursie jak i ich Szkolnych Opiekunów oraz ich determinacji i kreatywności udało się zorganizować zbiórki elektroodpadów i zużytych baterii, których rezultaty są naprawdę imponujące. Zebrano blisko 90 ton zużytego sprzętu i ponad 5 ton zużytych baterii i akumulatorów przenośnych.

            Komisja Konkursowa Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego „Dobre Rady na Elektroodpady – Oddaj Mnie w Dobre Ręce – 2021” w składzie:

            1. Przewodniczący – Gabriela Leszczyńska – Prezes Zarządu AURAEKO Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego S.A.
            2. Członek – Małgorzata Tomczak – Naczelnik Wydziału Odpadów Poużytkowych w GIOŚ
            3. Członek – Nina Dudek – NLD Consulting – ekspert w zakresie edukacji
            4. Członek – Beata Klapa – Koordynator ds. Edukacji Ekologicznej AURAEKO Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego S.A.

            dokonała, zgodnie z Regulaminem Konkursu, oceny zrealizowanych zadań konkursowych i ogłosiła następujące wyniki:

            1. Miejsce – Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
            2. Miejsce – Szkoła Podstawowa nr 6 im. Ks. dr. B. Sychty w Kościerzynie
            3. Miejsce – Szkoła Podstawowa nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim
            4. Miejsce – Szkoła Podstawowa im. Stanisława Konarskiego w Raciążu
            5. Miejsce – Szkoła Podstawowa nr 4 im. Franciszka Stuska w Orzeszu
            6. ......

            Członkowie zwycięskich Ekozespołów (miejsca 1- 8) otrzymują indywidualne nagrody rzeczowe (czytniki e-booków, głośniki, smartwatche, słuchawki bezprzewodowe).

            Ponadto Komisja Konkursowa przyznała następujące Nagrody Główne dla szkół za:

            – zajęcie 1 miejsca – telewizor firmy LG 55NANO816NA,

            – zajęcie 2 miejsca – telewizor firmy LG 55UN74006LB,

            – zajęcie 3 miejsca – telewizor firmy LG 49SM8200PLA,

            – zajęcie 4 miejsca – telewizor firmy LG 55UN71006LB.

            Dla Ekozespołu ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Pyskowicach, który zajął 9 miejsce firma LG Electronics Mława (patron konkursu), ustanowiła dodatkową nagrodę, jaką jest możliwość zwiedzenia zakładu LG Electronics w Mławie.

            Wszystkie Ekozespoły otrzymają pamiątkowe dyplomy i drobne upominki od AURAEKO.

        • MEDIUJ W SZKOLE
          • MEDIUJ W SZKOLE

            Mediuj w szkole to projekt realizowany przez Fundację Instytut Edukacji Pozytywnej przy współfinansowaniu ze środków m. st. Warszawy. Od 2020 roku nasza szkoła współpracuje z Instytutem.

            W projekcie IEP stworzył kompleksowy program wdrożenia mediacji w warszawskich szkołach poprzez zapewnienie wsparcia szkoleniowego, wdrożeniowego oraz konsultacyjnego i superwizyjnego dla młodzieży, nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców.

            Celem projektu jest podniesienie kompetencji młodzieży oraz grona pedagogicznego w zakresie komunikacji interpersonalnej, wyrażania swoich emocji i potrzeb oraz wsparcie tych grup w rozwiązywaniu problemów rówieśniczych w szkole, a także promocja, informowanie i upowszechnianie rozwoju kompetencji komunikacyjnych, kompetencji rozwiązywania konfliktów i mediacji w szkole zgodnie z ujednoliconymi standardami Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Sprawiedliwości i Rzecznika Praw Dziecka.

            W ramach projektu 6 naszych uczniów: Maja Pijanowska, Sandra Kwiatkowska, Patryk Kociemski, Katarzyna Buk, Wiktoria Woźniak i Joanna Wołonciej ukończyło kurs na mediatorów rówieśniczych.

            Więcej o projekcie można poczytać na stronie: https://mediujwszkole.pl/

             

            Serdecznie gratuluję

            Agata Cygan

          • OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA JĘZYKA ANGIELSKIEGO „OLIMPUSEK”

            Z wielką dumą i radością informuję o sukcesach naszych najmłodszych uczniów kl. 1-3 w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego  OLIMPUSEK.

            Olimpiada OLIMPUSEK, to konkurs dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Polega na rozwiązaniu zintegrowanego sprawdzianu zróżnicowanego dla poszczególnych klas. Treść sprawdzianu uwzględnia elementy edukacji polonistycznej, społeczno-przyrodniczej i matematycznej. Odrębnym sprawdzianem jest test z języka angielskiego.

            Łącznie w edycji zimowej wzięło udział 15 naszych uczniów z  klas 1-3,  dwoje z nich uzyskało status laureata, pozostałym zabrakło niewiele punktów.

            Wyniki przedstawiają się następująco:

            Język angielski - kl. 1

            1. Strelczuk Zuzanna 1c , suma punktów 202, miejsce 5 – dyplom laureata, nagroda książkowa

            2. Górecka Hanna 1a, 5, suma punktów 186, miejsce 13 – dyplom laureata

            3. Szynkowski Adam 1b, 22, suma punktów 145, miejsce 33 – dyplom uznania

            4. Michalak Gabriel 1a,15 suma punktów 103, miejsce 54 – dyplom uznania

             

            Język angielski - kl. 2

            1. Gajewski Franciszek 2c, 5, suma punktów 161, miejsce 25 – dyplom uznania

            2. Maślankiewicz Jakub 2c, 12, suma punktów 141, miejsce 35 – dyplom uznania

            3. Shkiriak Solomiia 2a, 19, suma punktów 103, miejsce 54 – dyplom uznania

            4. Żebrowska Klara 2a, 24, suma punktów 97, miejsce – 57 – dyplom uznania

            5. Woźniak Jakub 2a, 23, suma punktów 85, miejsce 63 – dyplom uznania

            6. Bogdańska Oliwia 2a, 1, suma punktów 46, miejsce 83 – dyplom uznania

             

            Język angielski - kl. 3

            1. Rejniak Marcin 3d, 15, suma punktów 166, miejsce 23 – dyplom uznania

            2. Tycz Wojciech 3c, 20, suma punktów 152, miejsce 30 – dyplom uznania

            3. Dudzińska Joanna 3d, 6, , suma punktów 139, miejsce 36 – dyplom uznania

            4. Sambor Tymoteusz 3d ,17, suma punktów 104, miejsce 54 – dyplom uznania

            5. Sobiech Szymon 3d , 19, suma punktów 87, miejsce 62 – dyplom uznania

             

            Wyniki sprawiły dzieciom, rodzicom i nauczycielom ogromną radość.

            Wszystkim uczniom biorącym udział w konkursie serdecznie gratuluję i zapraszam na kolejne zmagania w przyszłym roku szkolnym. Jestem z Was bardzo dumna. Jesteście wspaniali.

            Agata Cygan

          • BEZPIECZNY POWRÓT DO SZKOŁY

            Przypominamy o  obowiązujących zasadach dotyczących wejść uczniów do szkoły:

             

            KLASY 8A i 8B     WEJŚCIE DO SZATNI               

            KLASY 8C i 8D     WEJŚCIE GŁÓWNE

            PAMIĘTAJMY:

            1. Uczniowie przychodzą do szkoły najwcześniej 15 minut przed rozpoczęciem swoich lekcji i opuszczają budynek szkoły niezwłocznie po zakończeniu lekcji (nie dotyczy dzieci korzystających ze świetlicy szkolnej).
            2. Do szkoły przychodzą tylko uczniowie zdrowi - bez objawów przeziębienia i bez temperatury. Uczniowie z objawami przeziębienia lub temperaturą są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą  postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19.
            3. Uczniowie są wyposażeni w maseczkę ochronną, którą musza założyć w częściach wspólnych szkoły (np. korytarz).
            4. W czasie przebywania w szkole uczniowie są zobowiązani zachowywać dystans społeczny                 – 1,5 m od drugiej osoby, jeżeli nie jest to możliwe i dochodzi do kontaktów z inną klasą powinni  założyć maseczkę. Założone maseczki obowiązują w czasie przerw. Na lekcjach maseczki nie obowiązują.
            5.  Uczniowie poszczególnych oddziałów nie powinni się ze sobą kontaktować – przerwy uczniowie spędzają w wyznaczonych przez nauczyciela lub personel obsługi miejscach.
            6. Po każdych zajęciach klasa jest wietrzona i dezynfekowana a uczniowie przed wejściem do sali myją/dezynfekują ręce.
            7. Uczniowie przynoszą ze sobą do szkoły tylko niezbędne do pracy materiały. Materiały te nie mogą być pożyczane ani przekazywane innym uczniom.

            UWAGA!

            Obowiązuje reżim sanitarny!

            W przestrzeni wspólnej maseczki są obowiązkowe.

            Dezynfekcja rąk w wejściu do szkoły obowiązkowa.

            W przestrzeni wspólnej obowiązuje dystans społeczny.

            Rodzice nie wchodzą do budynku szkolnego.

             

          • 26 V - DZIEŃ MATKI

            W Polsce święto obchodzone jest 26 maja. Pierwsze obchody Dnia Matki zostały zorganizowane w 1914 roku w Krakowie. Corocznie w tym dniu, matki otrzymują od dzieci kwiaty, laurki oraz drobne upominki. Celem święta jest okazanie miłości oraz szacunku matkom za ich codzienną pracę w wychowaniu dzieci.

            Geneza Dnia Matki pochodzi z czasów starożytnych Greków i Rzymian. W tych czasach szczególnym kultem otaczano matki-boginie, które symbolizowały urodzaj oraz płodność. Mitologia starożytna bogata jest w opowieści o matkach-boginiach, poświęcających się w wychowywaniu dzieci. To właśnie wiosną najczęściej odprawiano obrzędy związane z płodnością oraz zapewnieniem urodzaju. Wiosna w postaci matek-bogini stanowiła symbol nowego życia.

            Tradycja obchodów powróciła do Anglii w XVII wieku pod nazwą „niedziela u matki”. W tym dniu składano wizytę w katedrze, a także obdarowywano matki kwiatami oraz słodyczami, w zamian za otrzymane błogosławieństwo.

            Obchody przetrwały do XIX wieku, zaś dopiero po II wojnie światowej zaczęto ponownie inicjować święto matek.O ustanowieniu Dnia Matki w Stanach Zjednoczonych walczyła Ann Jarvis z Filadelfii, która po śmierci swojej matki chciała złożyć hołd wszystkim matkom. To dzięki niej i jej poprzedniczkom, w 1858 roku ustanowiono Dni Matczynej Pracy, zaś w 1872 roku Dzień Matek dla Pokoju.

            Pierwszy Dzień Matki odbył się w 1908 roku w Metodystycznym Kościele św. Andrzeja w Grafton w Zachodniej Wirginii. W 1912 roku powstało Międzynarodowe Stowarzyszenie Dnia Matki, aby promować to wydarzenie w innych krajach.

            W 1914 roku Kongres USA ustanowił Dzień Matki świętem narodowym. Corocznie to święto przypada w drugą niedzielę maja.

            Obecnie Dzień Matki obchodzony jest w ponad 40 krajach na świecie. Na przykład w Mongolii to święto obchodzone jest podwójnie, jako Dzień Kobiet i Dzień Matki i Dziecka. We Włoszech dzieci w tym dniu pieką ciastka w kształcie serc, zaś na Bałkanach dzieci przytrzymują matki w łóżku, dopóki nie otrzymają słodyczy. W zamian za to pomagają w domowych obowiązkach.

            W niektórych krajach Dzień Matki obchodzony jest jako Dzień Kobiet. Na przykład w Chinach, Bułgarii i w Rosji to matki podwójnie celebrują ten dzień. Najpowszechniejszym zwyczajem na całym świecie związanym z tym świętem jest jednak wręczanie matkom kwiatów oraz prezentów.

          • Szkoła podstawowa nr 109 uczestniczy w stołecznym projekcie WawaCraft

             

            Serdecznie zapraszamy uczennice i uczniów uczestniczących w stołecznym projekcie WawaCraft do udziału w konkursie „Najciekawsza mapa edukacyjna WawaCraft".

            Na zgłoszenia szkolnych zespołów (4 uczniów + 1 opiekun) czekamy do 10 czerwca 2021 r.

            Zadanie konkursowe: Konkurs polega na stworzeniu w grze Minecraft: Education Edition własnej mapy edukacyjnej w jednym z trzech obszarów tematycznych do wyboru:

            a) EkoWawaCraft (mapy dotyczące zrównoważonego rozwoju Warszawy)

            b) SzachoWawaCraft (mapy dotyczące szachów)

            c) HistoWawaCraft (mapy dotyczące historii Warszawy)

            Uczestnicy: Każda szkoła lub placówka uczestnicząca w projekcie WawaCraft może zgłosić do udziału w konkursie jeden, maksymalnie pięcioosobowy zespół, w jednym, wybranym obszarze.

            Zespół składa się z uczennic i uczniów w wieku 10-16 lat oraz nauczycielki/nauczyciela - opiekunki/opiekuna zespołu.

            Wyłonienie reprezentacji konkursowej może poprzedzić organizacja etapu wewnątrzszkolnego.  

            Termin zgłoszeń: Zgłoszenia szkolne przyjmujemy do 10 czerwca br. na adres

            e-mail: mzimny@eduwarszawa.pl  lub ukolbicz@eduwarszawa.pl  

            Wykaz dokumentów, które należy dostarczyć określa § 3 regulaminu.

            Regulamin wraz z niezbędnymi formularzami znajduje się w poniższych plikach do pobrania.

            Wyniki jeszcze w tym roku szkolnym !!!

            Nagrody:

            - gadżety Minecraft dla wszystkich zwycięskich zespołów od firmy Microsoft Polska,

            - vouchery na kursy MindCloud,

            - vouchery do Centrum Nauki Kopernik.

            Wyróżnione prace zostaną udostępnione jako materiał dydaktyczny dla warszawskich szkół i placówek edukacyjnych.

            Kontakt:

            - poprzez utworzony Zespół WawaCraft przy SP 109  na platformie Eduwarszawa.pl,

            - drogą e-mailową:  mzimny@eduwarszawa.pl  lub ukolbicz@eduwarszawa.pl  

            Konkurs organizuje Miasto Stołeczne Warszawa.

            Celem głównym konkursu jest rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycielek i nauczycieli oraz uczennic i uczniów na platformie Eduwarszawa.pl, z wykorzystaniem edukacyjnej wersji gry Minecraft.

            Dodatkowe cele to twórcza praca zespołowa oraz urozmaicenie i zwiększenie atrakcyjności zajęć szkolnych poprzez tworzenie własnych map edukacyjnych.

            Udział w konkursie jest dobrowolny.

            SERDECZNIE ZAPRASZAMY! 

            Monika Zimny

            Urszula Kolbicz - Gajda

            Regulamin konkursu wawacraft.pdf

            Załącznik nr 2 opis mapy edukacyjnej.docx

            Załącznik nr 3 zgoda na przetwarzanie danych osobowych.docx

            Załącznik nr 5 rodo kaluzula informacyjna zgoda.pdf

            Załącznik nr 6 rodo kaluzula informacyjna zgoda.pdf

             

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2 03-991 Warszawa 03-991 Warszawa Poland
  • Nagłówek

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 305929
  • Galeria zdjęć

      brak danych