• 152
          • ZAPYTANIE OFERTOWE na sukcesywną dostawę papieru do drukarek i kserokopiarek na potrzeby szkół i placówek oświatowych Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy

            Szanowni Państwo, w dniu 6 maja 2022 r.  zostało ponownie opublikowanie Zapytanie ofertowe na „Sukcesywną dostawę papieru do drukarek i kserokopiarek na potrzeby szkół i placówek oświatowych Dzielnicy Wawer m.st Warszawy”.

            Szczegółowe informacje w linku poniżej:

            https://dbfo-wawer.ezamawiajacy.pl/pn/dbfo-wawer/demand/notice/public/59764/details

            zapytanie.doc2022-05-06 11:350.05 MB

            Załącznik nr 1_wykaz odbiorców.docx2022-05-06 11:350.02 MB

            Załącznik nr 2_formularz_ofertowy.doc2022-05-06 11:350.05 MB

            Załącznik nr 3_zamówienie dostawy.docx2022-05-06 11:350.02 MB

            Załącznik nr 4_protokół odbioru dostawy.doc2022-05-06 11:350.04 MB

            Załącznik nr 5_projekt umowy.docx2022-05-06 11:350.03 MB

            Załącznik nr 6_Klauzula_obowiązek_informacyjny_poniżej_130tys.docx2022-05-06 11:350.03 MB

            Warszawa, dnia 11 marca 2022 r.

                        Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Wawer m.st. Warszawy w imieniu placówek oświatowych Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy zaprasza do złożenia oferty na:
            „Sukcesywna dostawa papieru do drukarek i kserokopiarek na potrzeby szkół i placówek oświatowych Dzielnicy Wawer m.st Warszawy” – zamówienie o wartości poniżej 130 000,00 zł netto, niepodlegające przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.):

            1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Sukcesywną dostawę papieru do drukarek
              i kserokopiarek na potrzeby szkół i placówek oświatowych Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy (wykaz odbiorców - załącznik nr 1).
            2. Opis przedmiotu zamówienia:
            1. papier kserograficzny biały, format A-4, przeznaczony do dwustronnego kopiowania
              w kserokopiarkach oraz drukowania w drukarkach laserowych i atramentowych:

            - gramatura nie niższa niż 80 g/;

            - stopień białości nie niższy niż 161 CIE;

            - ryza – 500 arkuszy;

            1. papier kserograficzny mix kolor, format A-4, przeznaczony do dwustronnego kopiowania w kserokopiarkach oraz drukowania w drukarkach laserowych
              i atramentowych:

            - gramatura nie niższa niż 80 g/;

            - ryza – 500 arkuszy;

            1. papier kserograficzny biały, format A-3, przeznaczony do dwustronnego kopiowania
              w kserokopiarkach oraz drukowania w drukarkach laserowych i atramentowych:

            - gramatura nie niższa niż 80 g/;

            - stopień białości nie niższy niż 161 CIE;

            - ryza – 500 arkuszy;

            1. papier kserograficzny mix kolor, format A-3, przeznaczony do dwustronnego kopiowania w kserokopiarkach oraz drukowania w drukarkach laserowych
              i atramentowych:

            - gramatura nie niższa niż 80 g/;

            - ryza – 500 arkuszy.

             

            czytaj więcej >>>> zapytanie.pdf

             

            Urszula Szajkowska

            Specjalista DBFO - WAWER M.ST. WARSZAWY

            Sekretariat ul. Włókiennicza 54, pokój 19, 04-974 Warszawa tel. +48222770870 faks +48226126131uszajkowska@um.warszawa.plhttps://wawer.um.warszawa.pl/

        • 224
          • 2 IV Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

            Kwiecień to Światowy Miesiąc Wiedzy na Temat Autyzmu, a 2 kwietnia na całym świecie obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu (Wiedzy na Temat Autyzmu).

            "Spektrum autyzmu to odmienny wzorzec neurorozwojowy mózgu charakteryzujący się innym rozwojem w sferze KOMUNIKACJI, EMOCJI I RELACJI SPOŁECZNYCH, tak zwana TRIADA AUTYSTYCZNA.  

            Znaczy to ni mniej ni więcej tyle, że w tych sferach dzieci i dorośli w spektrum mogą potrzebować szczególnego wsparcia, ale przede wszystkim empatii, zrozumienia i uważności ze strony otoczenia oraz szacunku dla ich indywidualnych potrzeb."

            (źródło: Fundacja Ale Klasa)

            W kwietniu na całym świecie szerzona jest wiedza na temat spektrum autyzmu, obalane są mity na temat autyzmu oraz zespołu Aspergera, a także wyraża się solidarność z osobami w spektrum.

            Od wielu lat 2.kwietnia, w ramach wsparcia osób w spektrum ubiera się na niebiesko. W tym kolorze ozdabiane są także różnego rodzaju budynki.

            Od kilku lat zmienia się jednak narracja względem kolorystyki. Głównie samorzecznicy podkreślają, że autyzm nie jest niebieski, a wielobarwny. Nie ma dwóch identycznych osób z autyzmem- to całe spektrum autyzmu. Dlatego też, ze względu na to, że 2.04 przypada w sobotę, przesunęliśmy obchody Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu na 1.04 (piątek) i wykazując wsparcie dla wszystkich osób w spektrum ubieramy się najbardziej kolorowo, jak się tylko da!

            Przyłączcie się do naszej akcji! 

            1. KWIETNIA  BĄDŹMY KOLOROWI !

             

             

        • Podręczny tłumacz polsko-ukraiński- programowanie w SCRATCH -
          • Podręczny tłumacz polsko-ukraiński- programowanie w SCRATCH -

            Scratch to edukacyjny język programowania dla dzieci, który w prosty i przyjemny sposób umożliwia przyswajanie tajników kodowania nawet jego najmłodszym kursantom. Język Scratch jest pierwszym krokiem na ścieżce nauki programowania. Dzięki niemu możliwe jest zrozumienie istoty tego kierunku informatycznego i podejmowanie coraz bardziej skomplikowanych działań. Jeden z naszych uczniów Tymoteusz Utrata z klasy 5a podjął się trudnego wyzwania - zaprogramowania w tym języku  podręcznego tłumacza polsko-ukraińskiego.                Nad projektem pracowal  2 tygodnie, pod opieką pani Doroty Walasek, a w planach jest aktualizowanie programu w miarę potrzeb uczniów. TŁUMACZ pomoże Wam w komunikowaniu się z nowymi kolegami z Ukrainy.

            Zapraszamy do korzystania !

            Tymon Utrata

            Dorota Walasek

        • 29 III (wtorek) DZIEŃ BEZ PLECAKA
          • 29 III (wtorek) DZIEŃ BEZ PLECAKA

            RELACJA Z WYDARZENIA ->>kliknij   No BackPack Day to dzień, w którym dzieci w USA chodzą do szkoły bez plecaków, niosąc wszystkie swoje książki i przybory szkolne w rękach lub w plastikowych torbach, aby podnieść świadomość w całym świecie, o tych, milionach dzieci, które muszą chodzić wiele kilometrów do szkoły, niosąc książki i przybory szkolne w rękach lub w plastikowych torbach, ponieważ nie stać ich na plecak.

            No BackPack Day to świetny sposób dla uczniów, aby przejść dzień z życia tych, którzy mają mniej szczęścia. Empatia jest świetnym nauczycielem.

            Źródło: No BackPack Day - Charlotte based non profit organization

            Drodzy Uczniowie (kl. 4-8), Nauczyciele! 

            Dnia 29.03 (wtorek) Samorząd Uczniowski zaprasza do udziału w akcji No Backpack Day. Dzień bez plecaka to nowa szkolna tradycja. Zabawa, w której chętni uczniowie i nauczyciele przychodzą do szkoły jak zwykle, przynosząc ze sobą to co potrzebne na lekcjach lecz nie mogą używać plecaka ani torby. Trzeba wykazać się inwencją twórczą i pogłówkować 

            Zapraszamy wszystkich do zabawy

            Samorząd Uczniowski

             

        • 26 III Godzina dla Ziemi WWF
          • 26 III Godzina dla Ziemi WWF

            W tym roku Godzina dla Ziemi WWF przypada 26 marca o 20:30, kiedy to na 60 minut w symbolicznym geście troski o planetę rzesze ludzi, miast i instytucji wygaszą światła pod hasłem „Razem dla planety”. To już 15. edycja tej akcji w Polsce, a 16. na świecie.

            Po co mam gasić światło? 

            Godzina dla Ziemi WWF to coś więcej niż zgaszenie światła na 60 minut. Nie chodzi w niej o oszczędzanie energii; to symboliczny wyraz troski o naszą planetę, o różnorodność biologiczną lądów, a także mórz i oceanów

              Coroczne wydarzenie, organizowane w ostatnią sobotę marca. Godzinę dla Ziemi zapoczątkował WWF (Światowy Fundusz na rzecz Przyrody), który w 2007 roku zachęcił aż 2 miliony mieszkańców Sydney do wyłączenia niepotrzebnych świateł i urządzeń elektrycznych na 60 minut. Godzina to oczywiście zbyt krótki czas, by osiągnąć odczuwalne rezultaty. Inicjatywa ta jednak na ma charakter symboliczny – promuje postawy pro-ekologiczne i ma na celu wykształcenie trwałych nawyków – z korzyścią zarówno dla Ziemi, jak i jej mieszkańców. Oszczędność energii to przecież nie tylko ulga dla domowego budżetu, ale również „cegiełka” przekazana na rzecz ochrony planety, która pilnie potrzebuje „odetchnąć” od natłoku gazów cieplarnianych. Z roku na rok idea ta cieszy się coraz większym uznaniem. Do akcji włączyło się ponad 100 państw, a w ciągu ostatnich lat na symboliczną godzinę światło zgasło w wielu znanych miejscach, takich jak Koloseum, Opera w Sydney czy Piramidy w Gizie. Niektóre stacje telewizyjne wstrzymały nawet transmisje lub używały wyłącznie świateł LED-owych. Szacuje się, ze w 2011 roku w obchodach Godziny dla Ziemi w mniejszym lub większym stopniu uczestniczyły blisko 2 miliardy ludzi. Wtedy też ciemności zapadły w Pałacu Kultury i Nauki, w Galerii Zachęta czy w krakowskich Sukiennicach. Promowanie tej ekologicznej inicjatywy ułatwia Internet i wirtualne media – można więc mieć nadzieję, że „zielony” trend przyjmie się powszechnie na całym globie, na którym przecież wszyscy chcą gościć jak najdłużej.

        • 22 marca - Światowy Dzień Wody
          • 22 marca - Światowy Dzień Wody

            Światowy Dzień Wody (ang. World Water Day) został ustanowiony rezolucją z 22 grudnia 1992 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w ramach Agendy 21, w czasie konferencji Szczyt Ziemi 1992 (UNCED) w Rio de Janeiro (Brazylia). Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej.

            https://www.ekokalendarz.pl/swiatowy-dzien-wody/

            Corocznie Dzień Wody obchodzony jest pod innym hasłem:

            • 2022- Wody podziemne. Uczynić widzialnym niewidoczne
            • 2021- Doceń wodę
            • 2020 – Zmiana klimatu
            • 2019 – Nie pominąć nikogo
            • 2018 – Natura dla wody
            • 2017 – Ścieki jako nieograniczone źródło wody
            • 2016 – Woda a praca
            • 2015 – Woda a zrównoważony rozwój
            • 2014 – Woda i energia
            • 2013 – Współpraca w dziedzinie wody
            • 2012 – Znaczenie wody dla produkcji żywności na świecie
            • 2011 – Woda dla miast
            • 2010 – Jakość wody
            • 2009 – Wody transgraniczne
            • 2008 – Woda a stan sanitarny świata
            • 2007 – Niedobór wody
            • 2006 – Woda i kultura
            • 2005 – Woda dla życia
            • 2004 – Woda i kataklizmy
            • 2003 – Woda dla przyszłości
            • 2002 – Woda dla rozwoju
            • 2001 – Woda a zdrowie
            • 2000 – Woda dla XXI wieku
            • 1999 – Wszyscy mamy wpływ na wykorzystanie wody
            • 1998 – Wody podziemne – niewidoczne zasoby
            • 1997 – Zasoby wodne świata: czy ich wystarczy?
            • 1996 – Woda dla spragnionych miast
            • 1995 – Kobiety a woda
            • 1994 – Troska o wodę jest obowiązkiem każdego człowieka
            • 1993 – Pierwsze obchody (brak hasła)
        • skarpetki kolorowe
          • 21 III Światowy Dzień Zespołu Downa

             W ten wyjątkowy dzień zachęcamy do założenia skarpetek – najlepiej trzech (bo przecież w zespole Downa są 3 chromosomy w 21 parze) i w różnych, wesołych kolorach! – zachęcają organizatorzy ŚDZD. Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z osobami z Zespołem Downa. Celem tej akcji jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa. Skarpetki mogą być w paski, w kropki, za kolano lub tuż przy kostce, mogą być z różnych, niepasujących do siebie par.Jeśli jednak skarpetki to dla Was za mało – załóżcie kolorowe ubrania. Kolory przewodnie ŚDZD to granatowy i czerwony

            W tym roku kampania Światowego Dnia Zespołu Downa skupia się na pytaniu „Włączanie społeczne - co to znaczy?” (#InclusionMeans). Tego dnia szczególnie pochylamy się nad problemem zwiększenia efektywności działań i systemów umożliwiających osobom z Zespołem Downa pełne uczestnictwo w życiu społecznym oraz organizowania wsparcia ich samodzielności.

            Jednym z tradycyjnych już sposobów włączenia się do obchodów Dnia Zespołu Downa jest założenie niepasujących, kolorowych skarpetek (akcja #LotsOfSocks).

            Światowy Dzień Zespołu Downa, ang. World Down Syndrome Day (WDSD) – niektórzy nazywają go "Dniem 21 chromosomu" święto obchodzone corocznie 21 marca z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa (ang. Down Syndrome International, DSI) ustanowione w 2005 roku, od 2012 roku pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych.

            Pomysłodawcą był Stylianos E. Antonarakis – genetyk z uniwersytetu w Genewie, a inauguracja WDSD miała miejsce w Singapurze 21 marca 2006 roku zorganizowana przez angielską organizację Down's Syndrome Association (DSA).

            Data obchodów nie jest przypadkowa – dzień 21 marca patronuje rozpoczynającej się wiośnie i narodzinom ludzi niezwykłych, data wiąże się również z istotą zaburzenia – trisomią 21 chromosomu. 

            Z tej okazji na całym świecie odbywają się imprezy, których celem jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej zespołu Downa, propagowanie praw i dobra ludzi z tą wadą genetyczną i integracja z nimi.

            W grudniu 2011 Zgromadzenie Ogólne ONZ potwierdziło celowość obchodów na arenie międzynarodowej rezolucją A/RES/66/149. Od 2012 roku obchody odbywają się oficjalnie pod auspicjami Organizacji Narodów Zjednoczonych.

            W Polsce pierwszą organizacją, która włączyła się w obchody w 2006 roku było Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży Specjalnej Troski „Jeden Świat” w Białymstoku.

             

            https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiatowy_Dzie%C5%84_Zespo%C5%82u_Downa

        • 145
          • 18 III DZIEŃ MÓZGU

            Po raz pierwszy obchodzony był 18 marca 1998 roku. Celem obchodów tego dnia jest zwiększenie wiedzy o tym organie oraz informowanie społeczeństwa o konieczności badań układu nerwowego.

            Mózg, a poprawnie mózgowie to część OUN(Ośrodkowego układu nerwowego).Mózg umieszczony jest w jamie czaszki otoczony 3 oponami jest najbardziej złożonym i najważniejszym narządem człowieka odpowiadającym w dużym uproszczeniu za mówienie, kodowanie i przetwarzanie informacji, wyrażanie emocji i wiele innych złożonych funkcji psychicznych jak i przebieg wielu procesów życiowych. Zdrowy i sprawnie funkcjonujący mózg ma wpływ na nasze funkcjonowanie, zachowanie, postrzeganie, myślenie, jakość naszego życia

            Dzięki pracy mózgu widzimy, słyszymy, czujemy, gromadzimy i przetwarzamy informacje. Mózg działa także wtedy, kiedy śpimy a nieprawidłowa praca mózgu źle wpływa na cały organizm, dlatego warto zadbać o nasz mózg.

            Aby nasz funkcjonował lepiej i wydajniej należy pamiętać, aby w naszej diecie nie zabrakło: kwasów omega-3, witamin z grupy B (w tym kwasu foliowego), witamin D, C, A, E, a także minerałów: potasu, żelaza, magnezu, cynku, jodu, chromu i manganu. Dobre nawodnienie, antyoksydanty i lecytyna również wspomagają pracę mózgu.

            Niedostateczna ilość tych związków w organizmie może skutkować niepokojem, agresją, bólami głowy, problemami z zasypianiem, ciągłym zmęczeniem i stanami depresyjnymi.

            Naszemu mózgowi szkodzą również:

            • palenie papierosów (w tym bierne),
            • dieta bogata w cukier, sztuczne barwniki i aromaty,
            • przejadanie się, produkty typu fast food,
            • nadciśnienie, cukrzyca i nadwaga.

            Ważne jest, abyśmy zaczęli dbać o mózg od najwcześniejszych lat. Dostarczajmy mu odpowiedniej ilości snu, jedzmy różnorodne posiłki zgodnie z  Piramidą Zdrowego Żywienia oraz bądźmy aktywni fizycznie – dzięki temu wesprzemy zdolności poznawcze naszego mózgu.

            Obejrzyjcie również kilka slajdów z ciekawostkami o mózgu. Wykorzystano materiały ze strony pssekrakow.pl oraz pedagog michalina na fb.

             Ciekawostki

            1. Mózg pochłania naszą energię

            Mózg to najbardziej energochłonny organ naszego ciała. Chociaż stanowi tylko 2 proc. naszej wagi, to zużywa nawet do 20 proc. energii. Cała ta moc jest mu potrzebna do utrzymania naszych szarych komórek w zdrowiu. Mózg zużywa też sporo energii na wysyłanie impulsów energetycznych, które pozwalają na komunikację między poszczególnymi komórkami. 

            2. 100 miliardów neuronów

            Słuchanie muzyki klasycznej spowalnia rozwój starczej demencji

            Każdy mózg ma ok. 100 miliardów neuronów! Całkiem sporo, prawda? To aż 16 razy więcej niż liczba ludzi na Ziemi. 

            3. 90% proc. mózgu działa non stop

            Ludzie nie używają tylko ok. 10 proc. części swojego mózgu. Chociaż wiele osób powtarza, że nie wykorzystujemy jego możliwości, to jest to nieprawda. 

            4. Mózg to woda

            Wiedzieliście, że mózg składa się w 75 proc. z wody? Czyżby o to chodziło w tym całym "robieniu wody z mózgu"?

            5. Stres zmienia rozmiar mózgu

            Okazuje się, że stres to czynnik, który najbardziej wpływa na zmiany w mózgu. Najgorsze, że może on doprowadzić do zmniejszenia jego objętości. Chyba czas poświęcić chwilę na relaks.

             

            6. Ziewanie ochładza mózg

            Ziewanie to sposób organizmu na ochłodzenie przegrzanego mózgu. Dodatkowo, jeśli narząd nie dostanie wystarczającą ilości tlenu, to ziewanie pomoże mu w nadrobieniu tych niedoborów. Bez tlenu komórki mózgu zaczynają umierać po 4 do 6 minutach. 

            7. Mózg zapali żarówkę

            Mózg produkuje wystarczającą ilość energii, żeby zapalić żarówkę. Jeśli jesteśmy obudzeni, to jest to średnio od 30 do 35 watów

            https://sp105.pl/wp-content/uploads/2021/03/xdzien_mozgu_11-501x420.png.pagespeed.ic.DGWIIAwHf6.webp

        • Szkolny Budżet Obywatelski 2021/2022
          • Szkolny Budżet Obywatelski 2021/2022

            Szkolny Budżet Obywatelski funkcjonuje w naszej szkole od 4 lat.  Pierwsza edycja projektu miała miejsce w roku szkolnym 2017/2018. Od tego czasu co roku uczniowie mają okazję aktywnie kształtować otaczającą ich przestrzeń i realizować swoje pomysły – zgłaszając swoje projekty a następnie biorąc udział w głosowaniu i realizowaniu.

            Szkolny Budżet Obywatelski ma na celu:

            – zwiększenie wpływu uczniów na działalność szkoły,

            – zwiększenie poczucia przynależności uczniów do społeczności szkolnej,

            – nabycie przez uczniów umiejętności pozyskiwania środków na realizację swoich projektów,

            – rozwijanie umiejętności prezentacji,

            – rozwijanie umiejętności pozyskiwania sojuszników.

            Harmonogram na rok szkolny  2021/2022 zawarty w regulaminie SBO przedstawia się następująco:
            3 I – 21 I –       informowanie i promocja Szkolnego Budżetu Obywatelskiego
            3 I - 21 I -        zgłaszanie projektów
            24 I - 26 I -      weryfikacja projektów pod względem formalnym
            27 I -                ogłoszenie listy projektów, które przeszły do etapu głosowania
            14 II - 28 II –   promocja projektów, prezentacje (forma stacjonarna lub on-line w zależności od sytuacji epidemicznej w kraju)

            1 III –                Apel Samorządności (forma stacjonarna lub on-line w zależności od sytuacji epidemicznej w kraju)

            3 III - 4 III -      głosowanie
            6 III -                ogłoszenie wyników
            7 III - 15 V -     realizacja projektów
            16 V - 31 V -     ewaluacja
             

            W tegorocznej edycji Szkolnego Budżetu Obywatelskiego złożonych zostało 6  projektów, które przeszły do etapu promocji i głosowania. Są nimi:

            1. Remont łazienek, Weronika Wołońciej, kl. 5c

            2. Mural na budynku szkoły, Weronika Wołońciej, kl. 5c

            3. Kosze na śmieci recycling, Weronika Wołońciej, kl. 5c

            4. Przyroda (więcej roślin i akwarium w szkole), Ula Pałczyńska, Wiktoria Kępińska, Sofiia Tymchenko, Hania Reczek, 4b

            5. Szkolny radiowęzeł, Staś Bańka, kl. 4a

            6. Wygodne śniadanie (stoliki śniadaniowe), Kalina Gontarewicz, Lena Byśkiniewicz, Julia Doboszyńska, kl. 4c

            Dnia 1.03 odbył się ważny dzień – Apel Samorządności podczas, którego nastąpiła prezentacja projektów. Dla niektórych uczniów było to wielkie przeżycie – nie jest łatwo wystąpić przed publicznością. Możecie być z siebie dumni. Jesteśmy pod wrażeniem Waszych prezentacji i wykonanych plakatów.

            Przez cały tydzień można było zapoznać się z plakatami na szkolnej tablicy informacyjnej.

            W dniach 3-4.03 na długich przerwach odbyło się głosowanie. Każdy uczeń, nauczyciel oraz pracownik naszej szkoły mógł oddać 1 głos na wybrany przez siebie projekt. W głosowaniu wzięło udział 334 uczniów oraz 34 nauczycieli i pracowników szkoły. Łącznie oddano 368 głosów.

            Wyniki przedstawiają się następująco:

            1. Szkolny radiowęzeł, Staś Bańka, kl. 4a – 154 głosy
            2. Remont łazienek, Weronika Wołońciej, kl. 5c – 68 głosów
            3. Przyroda (więcej roślin i akwarium w szkole), Ula Pałczyńska, Wiktoria Kępińska, Sofiia Tymchenko, Hania Reczek, 4b  - 65 głosów
            4. Wygodne śniadanie (stoliki śniadaniowe), Kalina Gontarewicz, Lena Byśkiniewicz, Julia Doboszyńska, kl. 4c   - 49 głosów
            5. Mural na budynku szkoły, Weronika Wołońciej, kl. 5c  - 16 głosów
            6. Kosze na śmieci recycling, Weronika Wołońciej, kl. 5c  - 16 głosów

             

            Gratulacje dla wszystkich projektodawców. Czekamy na realizację zwycięskich projektów.

            Chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkich osobom, które włączyły się w organizację oraz przeprowadzenie SBO szczególnie byłemu oraz obecnemu Samorządowi Uczniowskiego oraz nauczycielom.

            Samorząd Uczniowski SP 109

             

        • Spotkanie klas VIII z Zespołem Szkół nr 39 ul. Bełska 1/3  w Warszawie
          • Spotkanie klas VIII z Zespołem Szkół nr 39 ul. Bełska 1/3 w Warszawie

            09.03.2022 o godz. 09.00 na zaproszenie doradcy zawodowego do naszej szkoły przyjechały przedstawicielki Zespołu Szkół nr 39 przy ul. Bełskiej 1/3 w Warszawie, a były to Pani od języka angielskiego Katarzyna Gontarz i nasza abolwentka Zosia Malicka.

            Pani Katarzyna przedstawiła naszym czterem klasom ósmym zawody, w których kształci szkoła: technik ogrodnik, technik architektury krajobrazu, technik weterynarii, technik ochrony środowiska.

            Pani Katarzyna pokazała film nagrany przez uczniów reklamujący szkołę, przekazała ulotki dla doradcy zawodowego  i zaprosiła uczniów naszej szkoły na dni otwarte, które odbędą się 26.03.2022 (sobota) o godz.11.00 i 21.04.2022 (czwartek) o godz. 17.00

            Monika Zimny

        • AKCJA -  MASKOTKI DLA DZIECI Z UKRAINY
          • AKCJA - MASKOTKI DLA DZIECI Z UKRAINY

            Przez cały tydzień  od 28 II  - 4 III 2022 r.  w naszej szkole zbieraliśmy maskotki dla dzieci z Ukrainy. 

            Dzięki ogromnemu zaangazowaniu uczniów udało się nam zebrać aż 9 wielkich 120 litrowych worków pluszaków! 

            Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do naszej akcji! Nie spodziewaliśmy się tak ogromnego odzewu. Ilość zebranych pluszaków przerosła nasze najśmielsze oczekiwania.

            Część maskotek już dzisiaj wieczorem ruszy bezpośrednio na granicę. Druga połowa zostanie przekazana Wspólnota Sant'Egidio, która przekaże je dzieciom z Ukrainy, które do nas przyjeżdżają.

            Jeszcze raz dziękujemy! 

            Joanna Latosińska-Kulasek

             

    • RODO

    • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

      • Logowanie

      • Kontakt

        • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
        • sp109@edu.um.warszawa.pl
        • 22 277 11 23
        • ul. Przygodna 2 03-991 Warszawa 03-991 Warszawa Poland
    • Liczba wizyt

      liczba odwiedzin: 40841
    • Galeria zdjęć

        brak danych